Подання Головою Комітету Андрієм Кожем'якіним проекту закону про ДБР є кроком назустріч виконанню Україною своїх міжнародних зобов'язань

 

 

 

З прийняттям у 2012 році нового Кримінального процесуального кодексу України в нашій державі розпочато процес реформування системи досудового розслідування кримінальних правопорушень.

 

Цей законопроект узгоджується з курсом нашої держави на демократизацію та відкритість діяльності правоохоронних органів, а також з резолюцією Парламентської Асамблеї Ради Європи № 1549 (2007) “Функціонування демократичних інституцій в Україні”: “15.6. Розпочати реформу системи кримінальної юстиції та правоохоронних органів…”.

 

Необхідність його розробки також безпосередньо обумовлена положеннями Прикінцевих та перехідних положень Кримінального процесуального кодексу України, згідно з якими окремі його норми (щодо правового статусу слідчих) вводяться в дію з дня створення Державного бюро розслідувань України, але не пізніше п’яти років з дня набрання чинності цим Кодексом.

 

Тому, з метою надання динамічного імпульсу реформування системи досудового розслідування кримінальних правопорушень, постала об’єктивна та нагальна потреба не зволікаючи подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про Державне бюро розслідувань України.

 

Цей законопроект разом із проектом закону України “Про прокуратуру” призначений закласти міцну правову основу для подальшого реформування системи досудового розслідування кримінальних правопорушень, а відтак правоохоронної системи нашої держави в цілому.

 

Законопроектом пропонується визначити Державне бюро розслідувань України державним правоохоронним органом, який здійснюватиме досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до його підслідності кримінальним процесуальним законодавством України.

 

Принциповими положеннями проекту Закону є те, що слідчим підрозділам органів державного бюро розслідувань, крім прав, передбачених КПК України, надається право здійснювати адміністративне провадження у справах, пов’язаних з корупційними правопорушеннями.

 

Також цим законопроектом передбачається утворення Державного бюро на базі та за рахунок чисельності всіх слідчих підрозділів системи органів прокуратури.

 

Правовий статус слідчого та працівника Державного бюро визначається аналогічно правовому статусу державного службовця (згідно з новим законом) з окремими особливостями.

 

З метою утворення центрального апарату Державного бюро створюється Конкурсна комісія з питань відбору кандидатур на посаду Голови (заступників Голови) Державного бюро та керівників підрозділів центрального апарату, яка визначається тимчасовим органом і складається з 11 осіб: 4 особи, яких визначає Президент України, у тому числі 2 особи – представників громадських організацій, відомих діяльністю у сфері протидії злочинності і корупції, 2 особи, яких визначає Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, 2 особи, яких визначає Комітет Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, 1 особа, яку визначає Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, 1 особа, яку визначає Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, 1 особа, яку визначає Генеральний прокурор України.

 

Законопроект, поданий Андрієм Кожем'якіним, дає всі підстави для розгортання фахової дискусії щодо подальшого реформування правоохоронної системи України та мобілізації інтелектуальних та професійних ресурсів держави і суспільства з метою якнайшвидшого завершення цього непростого процесу.

 

 

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

24 квітня 2024 09:00
11 квітня 2024 09:00
01 квітня 2024 14:47
12 березня 2024 16:00
23 лютого 2024 17:00
16 лютого 2024 09:00
22 січня 2024 09:00
09 січня 2024 18:35
25 грудня 2023 18:30
08 грудня 2023 18:27