СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності

27 січня 2016 року

Веде засідання Голова Комітету КОЖЕМ'ЯКІН А.А.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Справа в тому, що я абсолютно  спокійно до цього відношуся, тому, будь ласка… Дуже багато останнім часом на мене поклали цих завдань. (Шум у залі)  Да. Добре.

Колеги, у нас зареєстровано…  Можна…. 12 народних депутатів, що дає можливість нам відкрити засідання комітету. Хто за цю пропозицію, Прошу голосувати. Хто - "за"? Прошу опустити. Дякую.

Колеги, у нас є порядок денний. Він не дуже складний, але дуже важливий для нас як для комітету.  Будь ласка,  подивіться і, якщо є якісь  пропозиції додатково, будь ласка,  подайте. Якщо ні, то будемо голосувати.

Подивилися?  У нас раз, два, три… п'ять питань. Правильно.  П'ять питань і там "Різне". Якщо можна,  і "Різне" обговоримо деякі речі. Якраз Луценко підтягнеться, він попросив… Якщо нема заперечень, хто за цю…  порядок денний, за цей проект прошу проголосувати.

Хто - "за". Прошу опустити. Хто  проти, утримався? Рішення прийнято. Ми приступаємо до роботи.

Будь ласка,  перше питання. Про звіт та підсумки  роботи... за підсумками роботи Комітету  з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності за третю сесію Верховної Ради  України восьмого скликання у вересні… вересень 2015 – січень  2016 року.

Колеги, ну я думаю, що це для вас питання… Що? Ні, ні….  Це питання для вас  дуже добре відоме, тому що ви всі присутні були на всіх комітетах, на всіх засіданнях.  Я вам хочу сказати, що у нас досить  серйозні і поважні авторитетні показники, і  ми на сьогоднішній день провели 12 засідань, розглянули 113 питань, у тому  числі 8 питань  контролю. У нас станом на  27 січня, тобто на  сьогоднішній день,  на опрацюванні в комітеті перебувають 254 законопроекти. 254! Ми на другому місці в цілому серед комітетів.  Але по ефективності і виходу продукту ми на першому. Тому що у нас 37 законів прийнято, так я розумію, да, за цей період. Значить, з яких подано на розгляд Верховної Ради у нас 59, і це з 254 законопроектів. З них у першому читанні ми 54 законопроекти, 5 – у другому. Прийнято у нас в тому числі 11 законів, за основу – 34, в другому читанні – 8, повернуто на доопрацювання – 10, відхилено – 11. Але зміст найбільш значущих із прийнятих законів України  це закони наступні: про Державне  бюро розслідувань; три закони на виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України. Далі, про запобігання впливу корупційних правопорушень по результатах офіційних спортивних змагань; про внесення змін до Кримінального кодексу щодо удосконалення порядку зарахування судом строку попереднього ув'язнення у строк покарання; про внесення змін до деяких законів щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ і інші. 

Ми отримали за цей період від громадян тисячу 968 звернень, і від юридичних осіб – 671 звернення.

Колеги, я не буду більше там зупинятись. Вам всім роздано цей звіт. Я пропоную його затвердити. Тому що, ну, ми, пам'ятаєте як в цьому фільмі,  "ну постарались, ребята". Ну, в принципі, так більш-менш. На жаль, не всі члени комітету у нас активно так працюють постійно. Але, я думаю, що… Але, але, ні, ну Євген, Євген у нас працює, справа в тому, що у нього є  скидка. Скидка на те, де він сьогодні перебуває постійно, і де його необхідність, на жаль, не в депутатському більше корпусі, хоча у нього світла голова, а там, де сьогодні війна і бойові дії. І ми вдячні за це, Євгенію, вам.

Колеги, хто за те, щоб затвердити звіт роботи комітету, прошу голосувати. Хто – "за"? Прошу опустити. Хто проти? Утримався?  Рішення прийнято. Дякую.

Наступне питання, це питання пов'язане з переліком проектів Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності для включення до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Ви запам'ятайте, що у нас четверта сесія восьмого скликання. Щоб не плутали, а то деякі плутають. 

Так… значить, на лютий-липень 2016 року. Подивіться, будь ласка,  колеги. У нас так: для розгляду ми підготували 59 законопроектів. Так… Для розгляду на сесії Верховної Ради України пропонується  підготувати  181 законопроект, з підготовки яких комітет визначено головним.

Далі. Це те, що ми не хочемо включати, да? Колеги, пропоную не включати  до порядку денного  четвертої сесії Верховної Ради  восьмого скликання у зв'язку з  втратою актуальності, невідповідності законопроекту Конституції України, який вже готується, або з інших причин наступні проекти. Перше. 1840, це щодо  визначення організацій терористичними.  Далі проект Постанови про  невідкладні  заходи щодо  підвищення ………. рівня  співробітників правоохоронних органів (воно вже, як кажуть, вийшло  із актуальності) 2032. Потім 2100а про прокуратуру, щодо змін… Це вже устаріло.  2225, це щодо захисту авторитету держави, теж. 2388, 2404, 2417, 2675, 2687, 3036, 3066,  3099 і все.

Пропозиції всім вам роздано. Якщо немає інших, будь ласка,  я пропоную… Справа в тому, що це всі закони, по яких ми прийняли рішення відхилити і  у зв'язку з терміном вони вже втратили актуальність. Подивіться, будь ласка,  уважно,  якщо можна ще раз. 

Павло Петрович, нема у вас там заперечень? Ну друге питання, друга папочка.

Євгеній, Віталій, нормально все? Ви там подивилися? Яків Якович! А,  Віктор Миколайович.

Будь ласка,  Король Віктор Миколайович.  Мікрофон.

 

КОРОЛЬ В.М. Я, на жаль. не знаю номер законопроекту, но вам він відомий, ви всі були співавторами. Це про  незастосування… про дороги, да. Незастосування  автоматичної фіксації на дорогах, які не відповідають стандартам України. Є включений, да? Все, добре. Бо люди питають, де він. Я кажу, що у нас в комітеті.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Під стенограму. Прошу голосувати. Хто – "за"? Дякую. Прошу опустити. Проти? Утримався? Рішення прийнято.

Питання третє. Пропозиції Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності до плану законодавчого забезпечення реформ в Україні затверджено постановою Верховної Ради України від 04.06.2015 року.

Будь ласка, Микола Петрович Паламарчук.

 

ПАЛАМАРЧУК М.П. Пропозиції або зауваження (Не чути) Пропозиції Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності зазначені…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я… Дякую, Микола Петрович. Я хотів би єдине, що додати. Якщо ми, ну, зараз лунають такі пропозиції переглянути, переписати, доповнити, освіжити, омолодити або удобрити Коаліційну угоду. То я вам нагадаю, що ми майже все виконали, крім цього Закону про детективну діяльність, так. Далі, про військову міліцію, поліцію, і утворення муніципальної поліції теж. У ми уже, у нас закон на виході.  Тому я вважаю, що сюди треба додати Закон про муніципальну поліцію, тому що він ще… Те, що він стоїть і його треба проголосувати, це не значить, що його вже проголосували. Я не, про варту, муніципальну варту. Я думаю, що там ще будуть, от "Самопоміч" правильно висловлюється з цього приводу. Можливо,  ще його на доопрацювання відправлять нам і ми будемо доопрацьовувати. А так воно і буде.

Тому я з цими додатками, я просив би вас підтримати. Нема заперечень? Нема.

Будь ласка, Віталій Барвіненко. А…

Хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Хто  - "за"? Прошу опустити. Хто  проти,  утримався? Будь ласка. Зараз.  Утримався? 

(Шум у залі)

 

______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги,  у зв'язку зі зверненням нашого колеги до  народних депутатів, я хотів би запитати. Підніміть руку, хто є лівшою. Природньою лівшою. Дякую, Віталій…. 

А хто є і лівшою, і правшою, 50-на-50? (Шум у залі)  Кидання каміння і інші всякі речі… Тому, будь ласка. Так, добре.

Колеги, про проект плану роботи… ну про речі, нормальні речі, я мав на увазі. Нормальні. Проект плану роботи Комітету  Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на четверту сесію Верховної Ради. Будь ласка,  четверта папочка. Будь ласка,  подивіться.  Ну нас теж таке питання оперативне. Четверта сесія  Верховної Ради  восьмого скликання. У нас підготували… Щось не так ми робили, робимо?   Ні, нормально все?  На розгляд Верховної Ради України 181 законопроект.

Далі. Супроводжувати  59 законопроектів, які вже були розглянуті комітетом і які очікують розгляд Верховної Ради України.  Розглянути і надати пропозиції до 100 законопроектів, з  підготовки яких  головним визначені інші комітети Верховної Ради.

В порядку контролю за виконанням законів, постанов Верховної Ради та власних рішень комітетом планується розглянути наступні питання.

Перше. Про інформацію та висновки рахункової палати України.

Друге. Про аналіз практики застосування прийнятих в 14-15 році законів, віднесених до предмету відання комітету.  Серед питань, що віднесені до відома комітету пропонується  розглянути на парламентських слуханнях у Верховній Раді та на слуханнях у комітеті наступні:

Перше. Слухання у Верховній Раді України. Інформація Генерального  прокурора  України про стан законності в державі в 2015 році. Ну це згідно з Конституцією.

Друге. Слухання у Верховній Раді доповіді Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки України, міністра внутрішніх справ про стан нагляду та боротьби з організованою злочинністю. Два.

І третє. Слухання у комітеті (це було перше дві в Раді, а третє – в комітеті) запровадження Інституту кримінального проступку на основі проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (номер 2897).

Комітетом також пропонується провести декілька круглих столів, семінарів або інших заходів за наступними темами. Перше. Законодавче врегулювання приватної детективної діяльності. Це дуже цікаве, я прошу всіх колег приєднатися до авторства, це раз, листом. А друге. Я прошу подивитися, це революційний такий закон, він приєднує і дає можливість вести цю детективну діяльність в Україні в межах, скажемо, тих законів, які сьогодні є, і не порушуючи закони, які пов'язані з оперативно-розшуковою діяльністю, правоохоронними органами. Але дуже багато людей з головою, ті, які люстровані, на жаль, так сталося, вони можуть себе, так, знайти в детективній діяльності і заробляти, і годувати сім'ю, і працювати.

Наступна тема круглого столу "Організація діяльності Державної пенітенціарної служби та стан утримання осіб закладів ДПтС". Все. Ну, ми дві теми взяли поки що.

Будь ласка, які є пропозиції?

Щодо заслуховування прокурора і голови служби, а також міністра, це вимога законна. Ми вийшли якраз із законів і про поліцію, і про прокуратуру, і згідно Конституції, і Регламенту Верховної Ради  звіт повинен бути. Інформація надана прокурорам і також доповідь керівників правоохоронних органів.

Немає заперечень? Немає.

Тому я ставлю на голосування про затвердження плану роботи комітету на четверту сесію Верховної Ради  України восьмого скликання. Хто – "за"? Дякую. Хто проти? Утримався? Рішення прийнято. Я вас усіх поздоровляю з тим, що в нас уже є план роботи.

І п'яте питання. Інформація Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ, Національне антикорупційне бюро, Державної фіскальної служби України про звернення комітету щодо функцій прокуратури згідно проекту Закону України про внесення змін до  Конституції України (щодо правосуддя) (номер 3524 від 25.11).

Ну як відомо, Президентом України… у нас сьогодні, до речі, буде у пів-восьмої, я так розумію, що з цього приводу Президент збирає керівників фракцій і груп. Президентом подано на розгляд Верховної Ради проект Закону про внесення змін до  Конституції щодо правосуддя. І до речі, вчора Президентом внесений… Вчора, да?  Внесений доопрацьований відповідний законопроект. Однією з важливих новел проекту також є істотна зміна юридичного статусу органів прокуратури в Україні, зокрема в Конституції України вилучається розділ сьомий (це "Прокуратура") у повному обсязі. Натомість положення, що визначають юридичний статус  органів прокуратури включається до розділу восьмого (в "Правосуддя"). Так? і передбачається, що  органи прокуратури   отримають нові  процесуальні  можливості та функції, а саме: відповідно до статті 131.1 Конституції у редакції законопроекту основними функціями прокуратури є: перше – підтримання публічних обвинувачень в суді. Це, звісно, ми  це в законі провели. А друге, що цікаво для нас, це  - організацію і процесуальне керівництво досудового розслідування. І також вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласним та іншими слідчими розшуковими діями органів правопорядку.

І третє. Представництво інтересів  держави в суді виключно  у випадках порядку, що  визначені законом. Три функції, так?

За моїм підписом комітет 21 грудня надіслав  відповідне звернення до Служби безпеки, МВС, Національного бюро антикорупційного, Державної фіскальної служби щодо доцільності закріплення за прокурором адміністративної влади  в кримінальній процесуальній формі. Тобто… будь ласка,  подивіться, у вас є відповіді цих правоохоронних органів.  Тому найбільше заперечення під час дискусії такої у нас, скажем, заочної викликав пункт 2 частини першої статті 131 3.1. Ну по-перше, на прокуратуру покладається функція в організації досудового розслідування. 

Ну, це прямо заперечує існуванню органів досудового розслідування та їхніх керівників і заступників керівників, які за чинним КПК України самі організовують розслідування, тобто керують, так, слідчими, виконуючи стосовно  них організаційно розпорядчі обов'язки.  Розподіляють між ними кримінальні провадження, забезпечують дотримання службової дисципліни, організовують навчання,  підвищення кваліфікації таке інше.

 Якщо прокурори почнуть одночасно здійснювати організацію досудового розслідування, то вони мають взяти на себе не лише процесуальне, і загальне керівництво слідчими, ну, як це і було раніше. Підпорядкувати їх собі у будь-якому розумінні. Саме прокурори повинні будуть і нести відповідальність за те, що вони організували, і як вони це зробили.

По-друге, на прокуратуру покладається незрозуміла функція вирішення інших питань під час кримінального провадження. Це надзвичайно розширює дискрекцію прокуратури фактично  повертаючи скасовані з такими нашими зусиллями загальний нагляд. Тобто знову-таки скритий, закритий, знаєте, підалебастрений якийсь оцей знову загальний нагляд.

По-третє, на прокуратуру покладається  функція нагляду за негласними іншими слідчими розшуковими діями органів правопорядку. Тобто не за законністю дій, колеги, не за законністю дій, а саме за діями безпосередньо. Це означає, що прокурор зобов'язаний буде контролювати проведення кожної негласної та іншої слідчої і розшукової дії органів правопорядку,  бути присутнім при її проведенні, споглядати за її проведенням. Тобто  знову-таки як це було ще, вибачте, в часи, коли ми працювали всі разом з вами. Я маю на увазі тих, хто опрацював на оперативному напрямку, да, і займались оперативно-розшуковою діяльністю.

І останнє. Чинна Конституція України не містить визначення терміну "органи правопорядку". Нема там такого. Тому законами України визначаються зміст поняття "правоохоронні органи". Це стаття 2 Закону про  державний захист працівників суду і правоохоронних органів. Лише стаття 119 Конституції України покладає на місцеві державні адміністрації на відповідній території обов'язок забезпечувати законність і правопорядок.

Ну, я хотів би цю інформацію вам просто надати для аналізу відповідних положень, які регламентуються повноваження прокуратури, та прийняття відповідного рішення на стадії попереднього схвалення законопроекту номер 3524. Ось і все.

Я про що веду річ. Про те, що, ну, комітет в нас є, він достатньо, вибачте, професійний, потужний і авторитетний в Раді. І тому, якщо хтось там десь пише в Адміністрації Президента знов-таки оці всі закони, підписуючи своє прізвище, я не буду казати хто, під цими поправками і під цією таблицею, то треба якось хоча би, ну ,вести якусь дискусію і ставити до відома той орган, який безпосередньо робить, ну, проводить всі ці напрацювання. Правильно? А не так потім, нагибаючи всіх, як, я думаю, сьогодні, можливо, у вечері, що ви повинні, ви мусите. Отака ситуація.

Тому, будь ласка, які є у вас думки? Якщо думок, в принципі, немає, то я просто вас ознайомив, а ви вже у фракціях можете вести цю роботу і казати…

Да, будь ласка. Це по  суті, да?

 

_______________. (Не чути) …просто поставили диагноз каждому из нас и мне, в принципе. Я вам за это очень благодарен, потому что реально ………………………   Поэтому, находясь здесь, у нас действительно ничего нет …………………. И вообще мне вот эта вот ваша лодка, вот, кстати, …………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А вы, кстати, заметили, что, вот, если вы пройдетесь по всем комитетам, да, вот, я просто…вы сказали про стул, ну, настоящий стул, я имею ввиду, деревянный. Вы про него сказали и я хочу вам сказать, вы пройдитесь и еще покажите мне тот комитет, где председатель комитета сидит на таком же стуле, на котором сидите и вы.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нет, нет, нет. Этот стул, этот стул здесь стоял. Тот, который, даТот, который немножко, вот, повыше, покруче и по это… Ну, я его убрал, потому что, я считаю, что мы должны с вами сидеть на одинаковых стульях, понимаете? Вот.

 

_______________. Что меня напрягает

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Поэтому, если бы вы его, если бы его кто-то унес, я бы взял ваш. А он просто похож. Да, он такой же.  

 

_______________. (Не чути)

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я вам хочу сказать,  что у меня сегодня будет  прекрасный вечер с моими внуками, поэтому я, зная об этом, вот  Да. И я вот в преддверие этого и  предвкушении я  радуюсь. Что здесь все –  суета, а там – вечное.

Поэтому… колеги, вас поінформував. От є листи. Ну скажемо так,  товариші наші колеги з правоохоронних органів вони  трошки   забеспокоєні, але  ще раз кажу, що ми будемо  визначатися по фракціях і по політичних силах безпосередньо уже під час обговорення і під час, скажем так, голосування.

П'яте питання я  закінчив. Будь ласка,  "Різне". Якщо нема заперечень, дуже важливе питання є в "Різному" у нас.

У нас, колеги, прийшов лист на спікера. Достатньо потужний за підписом Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка.  Арсеній Яценюк пише і звертається до Голови Верховної Ради з проханням  у зв'язку з тим, що було прийнято законопроект про Державне бюро  розслідувань і Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, урядом  в установленому порядку вживаються заходи, спрямовані на створення  Державного бюро  розслідувань. Ну і таке інше. Тому  ви ж знаєте, що там є пункт 2 частини третьої статті 11 Закону України "Про Державне бюро  розслідувань". Подивіться, у вас є. чітко визначено, що  необхідно забезпечити в установленому порядку визначення Верховною Радою України  три особи. Ви знаєте, три особи. Комісія по обранню  директора ДБР  від Президента, три особи –   від Кабміну і три особи – від нашого комітету.  Ще раз кажу, від нашого комітету, і який не потребує…  Я так розумію, що  воно не потребує голосування в раді. Потребує, да?  Воно потребує. Тобто ми визначаємося, три особи і потребує голосування. Є концепція, дві концепції.

Перша концепція. Це піти шляхом знов-таки обрання рейтингового голосування тих чи інших людей, хоча для мене це іноді, вот, буває так трошки образливо для деяких, коли вони не набирають і так, знаєте, там, 30 голосів, 40. Я вважаю, що це неправильно.

А є іще одна концепція, яку я сьогодні, вот, проговорив з лідерами фракцій. У зв'язку з тим, що тут комітет визначений, як кажуть, провідним з цього питання, є пропозиція, є пропозиція розглянути от декілька кандидатур, членів нашого комітету для того, щоб вони були присутні і приймали участь в комісії по обранню… І ми на себе би взяли відповідальність як комітет при обранні директора цього агентства.

Які пропозиції? Будь ласка.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Просто… Да, да.

Будь ласка, Павло Петрович, да. Мікрофон.

 

КОСТЕНКО П.П. Ми на фракції обговорювали наше рейтингове голосування, яке відбулося по обранню членів до виборчих комісій, коли вибирали місцевих прокурорів. Нам дуже не сподобалось це, те, що за підсумком получилось. Тому, я думаю, ми на фракції ще раз це обговоримо у себе. Я думаю, що варіант, коли коаліція бере на себе відповідальність за представлення тих членів, які будуть потім виборщиками голови Антикорупційного бюроДБРу, це буде найкращий варіант. І тому я проведу вашу пропозицію я почув, я її донесу до членів фракції і тоді доповім.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто є така пропозиція. Я думаю, що вона дуже… із досвіду, що ми маємо, ми обираємо тих людей, які… Ну, от у нас Катерина, правда, вона у нас постійно тут була… Да, Левченко. Ну, по-перше, вона була членом нашого комітету колись в п'ятому скликанні. І ми з нею так спілкувалися, і вона розповідала про обрання, значить, прокурора антикорупційного, і так більш-менш нормально. А всі інші питання. Ну, ми так, як кажуть, знаєте, десь потерялись, ну, з  цими членами комісії.  А якщо це  будуть представники від  нашого комітету або ті люди, які  знають,  що таке  поліцейська функція, що таке оперативно-розшукова діяльність. Я думаю, що це буде правильно. Да.

 

КОСТЕНКО П.П.  В чому проблема?  Тому що, коли ми  голосували за виборчі… які обирали місцевих прокурорів, нашу позицію фракції не почули. Ви знаєте,  що ми  голосували проти практично за всіх і це було одною з причин, яка зараз приводи до виникнення проблем в середині коаліції. Щоби ми дальше не… Можна піти знову по рейтинговому  голосуванню, але напевне наша фракція скоріше за все не буде приймати знову участі в такому голосуванні… (Шум у залі) Ну просто… 

Тому є прохання,  що коаліція, і це була позиція попередня, до прийняття  попередніх… вибору попередніх виборщиків,  що коаліція, яка бере на себе відповідальність, вона би мала на своїй внутрішній дискусії  визначитися, подати цих людей і підтримати цих людей як виборщиків.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да я підтримую. Правильно. Але в законі нема процедури. Ми, комітет визначає цю процедуру.

Коаліцію нам сюди залучати нема сенсу чому? Тому що я не бачу зараз великої проблеми, визваною тим, що там у нас працювали наші члени від тих членів, які комітет рекомендував  в комісії. Тому  що в основному там   керували… от Владислав Вікторович нам… не дасть мені збрехати, прокурори, да?  Їх була більшість. І ми трошки так там  їх намагалися "поставити на місце". (Шум у залі)

 

______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я думаю, що… 

Будь ласка, Віктор Йосипович Развадовський.

 

РАЗВАДОВСЬКИЙ В.Й. Шановний голово, шановні присутні, я думаю, що сьогодні переводити в площину те, що болить сьогодні державі, є професійне це питання, не стоїть. На фракції визначимось, ще десь, хай вибачать. Треба запитати, хто з членів комітету бажає працювати в цій комісії. У нас є члени комітету, які мають бажання. Давайте проголосуємо. Якщо ми їм довіряємо, ми разом працюємо. Хай ідуть ці люди і працюють, і затверджують  комісію. Я поки всім рекомендував би Барвіненка, рекомендував би Дейдея, хай іде працює. Може, ще хтось. І хай ідуть туди, працюють. Будуть нам доповідати тут, що там відбувається на самій справі, люди, які з нами працюють. Це моя думка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Павло Петрович.

 

КОСТЕНКО П.П. Трошки вам заперечу. Тому що в суспільстві розголос по призначенню місцевих прокурорів набрав дуже великий резонанс. І та інформація дуже часто зараз є в публічному просторі. І практично ви можете бачити, що в кожному ефірі політики використовують  це з політичної точки зору, і говорять про те, що у нас не було  ніякого переобрання місцевих прокуратур, керівництва місцевих прокуратур. Якщо на комітет, на нас, положено таку відповідальність, а ми взяли цю відповідальність по призначенню виборчих  і до місцевих  прокурор, то частина   цієї ……… лежить на нашому комітеті. Так що я би не розмежовував, що це політично, не політично. Якщо ми хочемо повторити знову такий шлях, і, наприклад, будуть претензії до тих виборчиків, які будуть призначені від нашого комітету, то  ми знову будемо це розділяти в політичному, політична відповідальність, а не тільки  комітет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Справа в тому, що у нас до сьогоднішнього дня, я не знаю, там, може,  є в суспільстві є питання до тих, кого призначили. Тому що прокурорів було більше на два голоси в комісії, правильно, …… То питання, пов'язані з представниками від тих, які рекомендувала Верховна Рада і комітет, на сьогоднішній день до сьогоднішнього часу ніхто нічого не надіслав. Ніяких скарг і, більше того, звернень щодо наших представників там не було. Тому комітет на себе взяв відповідальність, він і проніс. Я вважаю, що достойно вистояв і сьогодні нехай прокурори ті, які… Прокурор генеральний несе за це відповідальність з ким йому працювати. Тому що вони там…

Да, будь ласка, Яків Якович.

 

БЕЗБАХ Я.Я.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ми зараз не про кандидатури. Ми зараз про організаційне питання, як ми будемо робити це.

 

БЕЗБАХ Я.Я. Ну, мне кажется, надо, вот, назначить людей, кто хочет работать. Вот, я Короля предлагаю. (Не чути) Берут. Милиция новая не берет? Берет. Мы что, знаем этих людей? Ну, будем на веру уже доверять. И не рассусоливать

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудово. Яків Якович, я вам дуже вдячний. Це правильно і, я думаю, що ви маєте право… Ми відкрили дискусію зараз і на наступному засіданні, воно буде в середу наступну, ми збираємо, будь ласка, ваші пропозиції щодо… Ні, да, персоналії, хто бажає і також, хто кого рекомендує. А потім ми керівництвом комітету попередньо їх обговоримо… Колеги, колеги, я ще раз кажу, ми тільки відкрили цю процедуру. І, я вважаю, що… Наприклад, у мене теж є свої пропозиції. Я хотів би, щоб там був і представляв комітет Микола Петрович Паламарчук. Ну, то есть, є, є питання, да. Є… Да.

 

_______________. (Не чути)

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому… Да. Тому, я думаю, що на… в середу першим питанням або, там, в "Різному", ми на наступному засіданні все обговоримо. Всі оці угли гострі обріжемо і, як завжди. Комітетом приймемо правильне і мудре рішення.

Да, ………..

 

_______________. У меня вопрос к Якову Яковлевичу. Вот, он гневно правильно выступал о том, что и руками так вот делал. Вот эти берут, …………… эти берут ……………… . Вот этот жест от руки до руки он показывал размер того, что берут(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Да. Зараз, …………., з цього приводу? Будь ласка. Ну, зараз.

 

_______________. Скажіть, будь ласка…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Особисто. Це особисто до нього.

 

_______________. …Ні, ні, питання в мене по цьому питанню. Хвилинку.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми все. Я закінчую.

(Шум у залі)

 

_______________.  Хвилинку. Тихо!

Шановний пане голово, у мене є питання. Скажіть, будь ласка, по цьому  питанню п'ятому – по кандидатурах – як  передбачає закон? от мене цікавить, як. Чи комітет  ви двигає кандидатури, чи  це фракції? Як він передбачає?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Микола Петрович, будь ласка,  слово вам.

 

______________.  Процедуру скажіть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Та я не буду посилати вас на 11 статтю, але, будь ласка,  Микола Петрович, давайте. Ми, ми  визначені.

 

_______________. Ну, наче… чого ми дальше на фракції спускаємо тоді? У мене є питання. якщо ми визначаємо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не спускаємо…. Ми нікуди не спускаємо.  Ми зробимо це на комітеті, але  3-го.

 

______________.  Все. Домовились.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Петрович, будь ласка.

 

ПАЛАМАРЧУК М.П. Шановні колеги, я хотів би відповісти на це питання. По-перше, визначає це комітет, і це наше право, як визначиться комітету.

По-друге,  я хотів би сказати, що сьогодні ми прийняли закон  про ДБР. Добре, що ми прийняли. Я був на телеефірі, і там задають питання, чи запрацює він з  1 березня. Звичайно, це залежить від нас, наскільки він швидко запрацює. Тому що треба створити якомога бистріше цю комісію. Там в цю комісію входить  по 3 чоловіки, 9 осіб : 3 – від Президента, 3 – від Верховної Ради, 3 – від Кабінету Міністрів. Тому єдине, що я просив би і просив би голову, щоб ми якомога  бистріше вирішили. І думаю, що це буде  правильно, якби  ми зробили це на комітеті. По-перше, це було б бистріше значно. По-друге, це було  б дієвіше, ми могли б пливати…

В комітеті представлені всі політичні сили. А якщо ми будемо радитися дуже довго, то ми так же само будемо… як по прокуратурі. Вони начнуть працювати, а ми начнем ще довго-довго думати, а потім  вже "без нас нас женять".  Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. 

Микола Петрович, я хотів би сказати, що…  ………. Вікторович, відповідаючи на  ваше запитання, я хочу сказати так. У нас є стаття  11 цього закону нашого. Будь ласка,  подивіться там порядок призначення  директора. До складу конкурсної комісії, про   яку ми зараз говоримо, входять три особи Президентом визначені, три особи – Кабміном і також три особи, які  визначені Верховною Радою  України за поданням комітету. За поданням комітету. Да, за поданням комітету. Так…  

А є, де Верховна Рада? Покажи мені. Верховна Рада, де?

 

_______________. …за поданням нашого комітету. Тобто ми визначаємо і даємо на розгляд Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хорошо. Що, що?

 

_______________. Вы не могли бы сегодня ………… кандидатуры. Ну, если, дело в том, что как бы нет всех членов комитета.…….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, справа в тому, що у нас ми хотіли провести чому дискусію, щоб вона була чесна і справедлива. бо, ще раз кажу, є три, значить, скажемо так, по три представника від різних гілок влади, і так, щоб ніхто нікому потім не говорив не ображався.

 

_______________. (Не чути)  …Ну, хотя бы предварительно сегодня рассмотрели бы какие-то кандидатуры, чтобы на среду у нас …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ну, справа в тому, що я вам скажу, Євгеній, ну, я вам скажу таким чином. От, дивіться, кандидатуру я вам зараз скажу, щоб ви розуміли. От, колеги, хто бажає працювати в комісії? Ніхто. Колеги, раз. Це перший…

 

_______________. Визначились  з тим, що це члени нашого комітету.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні. Тому я хочу визначитись з регламентом, регламентом обрання. От, коли ми визначимось з регламентом обрання. Тобто, наприклад,  що за пропозицією членів комітету регламент буде визначений, наприклад, таким-то. Тобто ми рекомендуємо… Комітет визначається і рекомендує обрати членів конкурсної комісії з складу комітету для того, щоб це було професійно і без, вибачте, цього… От три подали, і три проголосували, все. Без цього позору в залі, вибачте,  там рейтингу, який відбувається, розумієте? Я вважаю, що це було би правильно.

Тепер треба визначитись з прізвищами. У нас під час обговорення, значить, виникло декілька прізвищ. Тому я кажу, це Євгеній Дейдей, це пан Барвіненко, це пан Паламарчук, Віктор Король. Я би рекомендував ще подивитись і розглянути питання Владислава Вікторовича, тому що генерал-лейтенант Служби безпеки теж знає, що таке державне бюро розслідувань і оперативно-розшукова діяльність. І як задати питання голові конкурсної комісії або представнику, наприклад, таке питання досить професійне.

Також у нас Віктор Йосипович, напевно… Ні. Яків Якович теж не хоче. Да. Тому у нас уже порахували, да, от є 5 чоловік, 6, ми повинні з них визначитись. Раз, два, три, чотири, п'ять, п'ять чоловік. От ми повинні з 5, я з Юрієм Віталійовичем попередньо говорив, він каже, що будуть кандидатури, ми їх обговоримо. Можливо, там, у нашого колеги Геращенка і ще у когось є, да, є пропозиції. А потім ми, а потім ми в комітеті тут визначимось, зразу же 3 особи, тобто проведемо або, якщо не визначимось, не дійдемо до консенсусу, то ми проголосуємо…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да, да. То ми проголосуємо рейтингово. Все.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да, будь ласка, конечно. Немає заперечень?

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги… Колеги, дивіться, дивіться, тоді ми визначимось таким чином, дивіться… Ні, у нас так. Комітет повинен визначитися і прийняти рішення або це тільки представники комітету, або комітет повинен визначити, що це, можливо, і представники інших юридичних або, там, громадських організацій. Будь ласка.

 

_______________. Андрей Анатольевич, я считаю, что коль мы уже разделяем эту ответственность, то…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Увага.

 

_______________. Можно не перебивать меня, я вас не перебивал, когда вы говорили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Увага. Увага, Яків Якович.

 

_______________. Я считаю, что коли наш комитет несет ответственность, то это должны быть только представители комитета. Почему мы должны с вами нести ответственность за людей, которые не входят в наш комитет?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тому попередньо, але ми 3 числа це зробимо ще раз. Я хочу попередньо, ну, на сигнальне, в мене немає такого права, але попередньо. Хто за те, щоб визначитись, щоб членами конкурсної комісії були тільки представники комітету Верховної Ради нашого, прошу голосувати.

Хто – "за"? Прошу опустити. Хто проти? Один. Утримались?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ми попередньо, а потім ми ще раз ………., щоб було все чесно і справедливо. Колеги, якщо немає заперечень, по цьому питанню ми закрили дискусію.

І ще одне питання. Допоможіть, будь ласка, поповнити склад нашого секретаріату. У нас є дві кандидатури, значить, на дві посади головних консультантів. Це Гнєтнєв Максим Костянтинович, який закінчив Академію внутрішніх справ. Є диплом, він уже працює в нас. І Баранець Володимир Анатолійович. він юрист, офіцер тактичного рівня. Закінчував Київський національний університет імені Шевченка, правознавство. Отримав диплом з відзнакою. Тобто ці люди, ми їх знаємо, вони давно вже працюють у нас.

І якщо немає у вас заперечень, прошу підтримати подання про призначення цих колег на посаду головного консультанта секретаріату Комітету Верховної Ради  України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. Прошу голосувати. Хто – "за"? Прошу опустити. Дякую. Будь ласка, подавайте, готуйте подання.

Немає більше інформації, повідомлень? Якщо немає, комітет я закриваю і дякую вам за роботу.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку