Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на засіданні, що відбулось 14 березня 2018 року розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до статті 323 Кримінального кодексу України щодо боротьби з допінгом» (реєстр. № 7479)

Комітет
14 березня 2018, 17:22

До реєстр. № 7479 від 09.01.2018 р.

  ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на засіданні, що відбулось 14 березня 2018 року (протокол № 85) розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до статті 323 Кримінального кодексу України щодо боротьби з допінгом» (реєстр. № 7479).

Законопроект розроблено з метою протидії вживанню та розповсюдженню заборонених речовин та методів у спорті, підвищення відповідальності осіб, які примушують, спонукають або призначають допінг, у тому числі залучених до підготовки спортсменів.

У законопроекті пропонується внести зміни до Кримінального кодексу України, а саме:

1.            Пропонується внести зміни до статті 323 Кримінального кодексу України, передбачивши відповідальність не тільки за спонукання до застосування допінгу неповнолітніх, але й щодо дорослих осіб.

2.                        Також у проекті запропоновано передбачити в статті 323 КК ряд нових форм об’єктивної сторони зазначеного складу злочину.

3.                        Шляхом підвищення санкцій посилюється відповідальність за примушення особи до застосування допінгу, призначення або спроба призначення допінгу, в тому числі за згодою або без отримання згоди особи на застосування допінгу, розповсюдження допінгу (від 3000 – 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян). Якщо такі дії заподіяли істотну шкоду здоров’ю, передбачено відповідальність  - позбавлення волі на строк від 5 до 10 років.

4.                        В примітці частини п’ятої статті 123 КК України дано визначення терміну «допінг».

Необхідно підкреслити, що допінгові препарати використовуються не тільки в спорті, але й в медицині. У разі викладення статті 323 КК у запропонованій редакції, лікарі, які призначатимуть допінг-препарати у не заборонених законом випадках, підлягатимуть відповідальності за цією статтею.

Крім того, санкції частин 3 – 5 статті 323 КК у редакції проекту передбачають доволі суворі види покарань.

Також, дефініція терміну «допінг» неправильно сформульована, оскільки «використання або спроба використання, розповсюдження чи спонукання особи до використання» є не характеристикою допінгу, а позначаються діяння, за допомогою яких створюються умови для вживання допінгу.

За наслідками обговорення на засіданні члени Комітету (11 голосів «за», «утримався» - 2) ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до статті 323 Кримінального кодексу України щодо боротьби з допінгом» (реєстр. № 7479) повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України дотримується такої ж думки.

Висновок Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції – законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Співдоповідачем на засіданні Верховної Ради України визначено народного депутата України – Голову Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Кожем’якіна Андрія Анатолійовича.

Додаючи проект Постанови Верховної Ради України, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції з цього питання, просимо розглянути.

 

 

 

Голова Комітету                                                                            А.Кожемякін