Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про прокуратуру" (щодо удосконалення та особливостей застосування окремих положень)", реєстр.№ 2667
Метою проекту Закону є врегулювання на перехідний період питання призначення прокурорів районної ланки до новостворюваних місцевих прокуратур, а також визначення порядку дисциплінарного провадження щодо прокурорів та інше питань до впровадження в дію всіх складових механізмів добору прокурорів та їх дисциплінарної відповідальності.
Проектом передбачається внесення змін до статей 8, 81, 11, 13, 15, 39, 41, 51 Закону, якими пропонується визначити перелік адміністративних посад військових прокуратур, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і порядок призначення на ці посади, а також чітко розмежувати суб'єкта призначення на адміністративні посади в регіональних та місцевих прокуратурах.
З метою оптимізації структури регіональних та місцевих прокуратур з урахуванням обсягу виконуваної роботи, обсягу мешканців регіону тощо вносяться зміни до статей 10 і 12 Закону, згідно з якими визначення кількості заступників керівника регіональної та місцевої прокуратури здійснюється у кількості не більше трьох для заступників керівника регіональної прокуратури та двох для заступників керівника місцевої прокуратури.
Під час виступу Голова Комітету Андрій Кожем’якін зазначив: «Ні для кого не є таємницею, що реформа прокуратури в Україні занадто затягнулась. Нарешті в жовтні 2014 року парламент спромігся ухвалити новий Закон "Про прокуратуру", який повинен був набрати чинності з 25 квітня 2015 року.
Разом з тим, 21 квітня 2015 року ми ухвалили Закон, яким відстрочили введення в дію окремих положень нового Закону України "Про прокуратуру". Це був вимушений крок, адже без цього неможливо було а ні провести перше засідання всеукраїнської конференції працівників прокуратури, а ні створити місцеві прокуратури».
Проектом реєстр.№ 2667 на «перехідний» період передбачається, що призначення прокурорів, які на день набрання чинності Законом працюють в міських, районних, міжрайонних, районних в містах прокуратурах, до місцевих прокуратур здійснюватиметься за результатами успішного проходження тестування. У свою чергу добір кадрів в місцеві прокуратури осіб, які не мають досвіду роботи в органах прокуратури, відбуватиметься також за умови проходження стажування строком до року. Призначення та звільнення прокурорів, у тому числі з адміністративних посад, здійснюватиметься без відповідних рекомендацій Ради прокурорів України чи подань Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів. Дисциплінарне провадження щодо прокурорсько-слідчих працівників та працівників навчальних, наукових установ прокуратури протягом року здійснюватиметься за процедурами, визначеними Дисциплінарним статутом прокуратури України.
Передбачається також, що положення статті 12 та Додатку до названого Закону щодо переліку та територіальної юрисдикції місцевих прокуратур (зі змінами) набирають чинності з 15 грудня 2015 року. До створення зазначених прокуратур їх повноваження здійснюватимуть міські, районні, міжрайонні, районні в містах прокуратури, що діють на сьогодні, а за прокурорами та керівниками цих прокуратур зберігатиметься відповідний правовий статус, який вони мали до набрання чинності Законом, при реалізації функцій прокуратури.
У зв’язку з цим Андрій Кожем’якін зауважив: «Наряду з тим, що цим законопроектом усуваються окремі недоліки нового Закону "Про прокуратуру", члени Комітету звернули увагу на те, що з його прийняттям складається ситуація, коли прогресивні норми нового Закону України «Про прокуратуру» щодо формування прокурорського корпусу, здійснення дисциплінарного провадження до запровадження в повній мірі системи органів прокурорського самоврядування та формування Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, створення системи органів прокуратури відтерміновуються до 1 січня 2016 року, а скорочення загальної чисельності прокурорів взагалі пропонується відтермінувати до 1 січня 2018 року.
Разом з тим, за словами Андрія Кожем’якіна, члени Комітету розуміючи, що прокуратура повинна працювати по новому, на своєму засіданні 20 травня прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект в першому читанні, скоротивши наполовину строк для подачі пропозицій та поправок до нього.
Законопроект зареєстровано за №2667.