Стенограма засідання Комітету 25.11.2015
25 листопада 2015, 17:23
СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності
25 листопада 2015 року
Веде засідання Голова Комітету КОЖЕМ’ЯКІН А.А.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вам хочу сказати, що сьогодні ми будемо говорити про організаційні зміни в структурі комітету. І якраз, Володимир Юрійович, ви правильно зробили, що ви сьогодні прийшли, тому що ви хотіли підняти питання і по розподілу деяких підкомітетів, які, на жаль, ми не відчуваємо зараз. Але з вашою присутністю ми вже відчули, що вони є і вони працюють. Тому у мене була розмова, це перед тим, як відкрити засідання, тому що немає ще у нас кворуму, і тут дуже багато журналістів іноді цікавляться кількістю депутатів на комітетах, і правильно роблять.
От для тих, хто ще хоче запитати, я відповім, що минулого разу дійсно у нас було 10 чоловік депутатів, ми прийняли рішення, потім ці рішення ми переголосували у складі 15 народних депутатів у верховній залі, якщо пам'ятаєте, в ложі гостей. Є відео всіх камер, нехай, хто хоче взяти, подивиться і значить зробить запити. Це перше.
Друге. У нас є пропозиція, зараз я її просто озвучу, а потім ми проголосуємо. Я з Володимиром Мироновичем, який, на жаль, Соляр хворіє так дуже часто, йому операції роблять. І він попросив так його трошки підсилити і розділити підкомітет на два напрямки: один Кримінального процесуального кодексу буде питаннями займатись, а другий буде займатися питаннями, той, який у нього залишиться, Кримінального кодексу внесення змін. І якраз на посаду голови підкомітету я хотів би рекомендувати Віктора Йосиповича Развадовського, це підкомітет з питань кримінального процесуального законодавства та оперативно-розшукової діяльності. Будь ласка, поки що подумайте, поміркуйте над цим питанням, поки збирається особовий склад комітету у нас. Бо пан Матейченко у нас же присутній як один із авторів законопроекту, який ми зараз будемо розглядать.
У нас новопризначений голова підкомітету…
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудово.
Ми чекаємо все ж таки голову підкомітету, якого ми призначили, Антона Володимирович. Де він з'ясуйте. Тому що це ж питання може бути переглянутим, ми ж домовилися, що він як голова підкомітету, буде у нас присутній постійно, а питання адміністративних, Адміністративного кодексу… Да, да. Без нього ми розглядати не будемо.
Значить і так. Про присутність на засіданні Комітету з питань законодавчого забезпечення і правоохоронної діяльності за період роботи нашої Ради, яка сьогодні має восьме скликання у нас в Верховній Раді .
Кожем'якін – 32, 32, Барвіненко – 14, 32, Яків Якович – 26. 32 – це остання цифра сьогоднішнього комітету. Бухарєв Владислав – 29, Геращенко Антон Юрійович – 29, Дейдей – всього-на-всього 10, Король Віктор Михайлович – 31, ну одного не було разу, да. Костенко – 30, теж нормально, Котвіцький – 14, трошки так в половину, Купрій – 23, Юрій Віталійович – 17, теж так в мінус, но він, як голова фракції, ми йому це прощаємо. Мацола – 28, Мисик Володимир Юрійович – 19 із 32, Мірошниченко Юрій Романович теж не багато – 13 із 32, Мосійчук – 22 із 32, хоча ви знаєте де він зараз знаходиться. До речі, я підписав всі необхідні документи, щоб, вас інформую ще раз повторно для адвокатів, для суду, щодо його, щодо зміни запобіжного заходу від себе, як депутата і голови комітету. Значить Паламарчук – 30 із 32, Развадовський – 22 з 24, тому що він прийшов пізніше, Віктор Йосипович, Соляр у нас 28, 32, Шенцев – 9, у нас Шенцев Дмитро Олексійович, на жаль, самий недисциплінований депутат, і Яценко Антон Володимирович - 20 засідань з 32. Ну, це наша внутрішня інформація. Тому…
_______________. … опублікуватися…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, я хочу сказати, що ми , хай публікують інші комітети, де на жаль, дисципліна у них там трошки на комітеті… Да, у нас хоч і дисципліна, у нас, можливо, погано з інформацією для народу, але з дисципліною добре. Розумієте. І міністри, генерали, громадські діячі, адвокати, будь-хто, приходячи на комітет у нас не бояться, що хтось, комусь, десь, якось… Чимось… Хоч чимось… Чимось…
_______________. Даже Шабунін извинился…
ГОЛОВУЮЧИЙ. О… Ну, це для нас до речі, сьогодні, як кажуть, правильна… Правильний хід. Тому що ми тільки зараз говорили про те, що все ж таки комітет сподівається на те, що керівництво буде завжди зразком. Воно так і є.
Колеги, зараз присутні у нас 11членів комітету, що необхідно для кворуму і згідно Закону про комітети для того, щоб розпочати роботу нашого комітету і прийняття рішень. Які пропозиції?
_______________. Розпочати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віталій ….. розпочинаємо. Так. Зараз Антон ……….. як до порядку перейдемо, ви скажете. Тому хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Хто – "за", прошу опустити. Хто – проти? Утримався?
Колеги, я хочу проінформувати, що на засіданні комітету у нас зараз присутній якраз народний депутат Матейченко з фракції "Народного фронту" він з нами, і за нашою традицією ми завжди, коли народний депутат приходить до нас безпосередньо ми зразу те питання, то питання, яке у нас стоїть у порядку денному ставимо на перше місце. Тобто розглядаємо без черги…
_______________. Поза чергою.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Поза чергою.
Крім того, у нас присутні сьогодні на засіданні, значить, заступник директора Департаменту податкової і митної політики Міністерства фінансів, Москаленко Олександр Петрович. Дуже приємно. Так, і Баринов Максим Олександрович, начальник Управління благоустройства та комунального обслуговування Міністерства регіонального розвитку. Дякую вам. Так трошки поменшало у нас гостей ви бачите, а чому? Тому що домовились, що ми не будемо запрошувати так, нехай кожний дивиться сайт і здобуває свою інформацію і приходить до нас на комітет, а не тоді, коли комусь щось треба або необхідно якісь вирішити питання.
Будь ласка, порядок денний ознайомтесь. Антон Юрійович, будь ласка, яка у вас пропозиція, ви хотіли щось сказати?
_______________. Значит, уважаемые коллеги, уважаемые депутаты.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Увага!
_______________. Значит, я разработал законопроект и попросил подписаться под ним представителей ряда фракций. Его подписал господин Ляшко и господин Соболев, господин... Сюмар и госпожа Залищук, господин Наем как всех представителей, так сказать, которые, знаете, больше всех говорят там о том, что у нас мало делается для борьбы с режимом Януковича. Этот законопроект называется: внесение изменений в некоторые законодательные акты относительно неотвратимости покарання осіб, які вчинили тяжкі та особливо тяжкі злочини. Это, опять таки, вопрос, касающийся того, что, к сожалению, за последние 2, 1,5 года органы следствия по разным причинам не успели подготовить необходимые документы по преступлением команды Януковича. Часть - это объективно было связано с тем, что эта команда уехала за пределы Украины. С другой стороны, это было связано, к сожалению, с непрофессиональными действиями ряда должностных лиц, которые должны были заниматься этим расследованием. Тем не менее, если не будут продлены еще на полгода сроки по расследованию ряда тяжких дел, то следователи не смогут подготовить качественные документы для судов. Поэтому я прошу, поддержать сегодня на комитете, рассмотреть данный законопроекту. Там буквально несколько строк – внесение в Уголовно-процессуальный кодекс, которое будет касаться увеличения сроков расследования по отдельным категориям дел, которые перечислены в моем законопроекте. Он будет роздан сейчас. Это касается организации злочинної организации, вот, статья 255 Уголовного кодекса и ряда, связанных с ней преступлений. Это будет касаться только для этих случаев, которые касались преступлений относительно Майдана, вот.
Могу сказать, что продление срока следствия до определенных роков – это есть нормальная европейская практика, есть некоторые виды преступлений, которые очень сложно рассматривать. Например, могу сказать, что справедливость и правосудие в деле о расстреле в 1990 году в Вильнюсе сотрудниками спецподразделения "Альфа" митингующих было завершено только в 2008 году. Потому что нужно было опрашивать сотни и тысячи людей, в том числе тех, которые не жили на территории Литвы, а скрывались на территории уже Российской Федерации. Тем не менее, литовское следствие довело дело до конца и привлекает к ответственности тех лиц, которые за эти стояли.
Поэтому прошу это внести в повестку дня. …. так долго, но просто хотелось, чтобы внимание ….. вопрос.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Колеги, я з вашого приводу я хочу пояснити ситуацію. Справа в тому, що вони вже… ми вже маємо висновки і, в принципі, я… в мене є звернення від Секретаря Ради національної безпеки і оборони пана Турчинова безпосередньо до комітету і до мене, щоб ми внесли на розгляд в порядок денний. Якщо ви не заперечуєте, я прошу вас, щоб ви підтримали внесення в порядок денний, а вже під час обговорення ми визначимось, яке буде рішення комітету. Немає заперечень? Немає заперечень? Тобто я не кажу вам, що це… Розумієте, да? Я прошу… Да. Да. Дякую. Тим більше, що прибув Ігор Олександрович Котвіцький, будь ласка, на комітет. Це в нас вже 12 членів комітету.
_______________. (Не чути) так надоело слушать это все. Не черта не делается, только одно: Янукович, Янукович. Уже пора вот эту владу разбирать, а не Януковича. И опять документов никогда нет.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за цю пропозицію, прошу голосувати.
Хто – "за"? Прошу опустити. Колеги, хто за те, щоб порядок денний з цими пропозиціями був затверджений ще раз прошу підтримати.
Хто – "за"? Хто - проти? Утримався? Починаємо працювати.
У зв'язку з тим, що у нас присутній якраз наш колега Костянтин Володимирович. Будь ласка, друге питання, подивіться в порядку денному, проект закону номер 2225. Значить, комітет в нас головний, перше читання. Будь ласка, Костянтин Володимирович, вам слово, а потім Віктор Миколайович співдоповідає. Дякую. Ми до двох хвилин, як правило, працюємо. Будь ласка. Номер 2225. Це, там… Да, да, да. Будь ласка.
_______________. Добрый день всем. Спасибо большое за то, что внеочередное дали слово. Вопрос очень простой, здесь нет никакого политического окраса, здесь нет никакого, скажем так, может быть, каких-то подводных камней. Есть статья в Уголовном кодексе Украины 338, ну, буду читать оригинальной мовой, "Наруга над державними символами", которая имеет 2 статьи, вернее, 2 пункта это "Публічна наруга над Державним Прапором, Гербом і Гімном".
И второй пункт это относительно зарубежного символа, там, ну, то есть, офіційно поднятого зарубежного флага.
Я прошу внести дополнительно 2 пункта в эту статью касательно, и само название этой статьи немножко добавить касательно авторитета нашего государства.
Второй пункт это "публічні принижуючі образливі виступи чи інші дії, спрямовані в адрес України як суверенної держави, а також історичної пам'яті українського народу і нації.
Санкции предусматриваются здесь небольшие – штраф до 15-и неоподаткованих мінімумів доходів громадян. І третій пункт, якщо це воно повторно або в особливо цинічній формі, тут виправні роботи на строк до двох років або арешт до шести місяців.
Данный законопроект еще в марте этого года, но так получилось, что я его вносил немножко с более жесткими санкциями и, может быть, немножко с какой-то неопределенностью в плане самой сути, чего я хотел.
И, скажем так, обсуждение данного законопроекта, так получилось, в средствах массовой информации, в социальных сетях, получил очень бурную, скажем так, степень, сумасшедшую степень обсуждений. Единственно, люди, кто-то, может быть, с чьей-то "легкой руки" фразу высказали "критика власти", хотя этого слова там не было, ну, и немножко до конца не поняли.
Именно негативы, или, скажем так, где-то, может быть непонимание, именно люди высказывались относительно там недопущения критики действующих членов власти и так далее, на что я во всех… на всех эфирах говорил, что это не подразумевалось. Подразумевалось именно государство и институции как такового государства.
Чем вызван этот законопроект? Он вызван не тем, что, допустим, кто-то захотел и так далее. Я это испытал на собственной, скажем так… не хочется выражаться, но, извините, на собственном опыте, когда мы освобождали города год назад, и когда, действительно, мои группы задерживали уже в освобожденных городах "великих художников", которые рисовали непонятные надписи на стенах, заборах, рисовали фашистские кресты и так далее относительно нашего государства.
Извините, даже вот эти высказывания, когда Украина как таковая – это не государство и так далее. И можно этих примеров привести немеряно. И наш, скажем так, наше законодательное поле не имеет, скажем так, оснований для аказания вот этого факта.
После того, дай Бог, что вы поддержите, поддержит Верховная Рада, в нашем законодательном поле уже будет это определено как состав преступления, за которое люди будут нести ответственность.
Спасибо!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, ……………….
Будь ласка, питання. Є питання? Будь ласка, Володимир Юрійович Мисик.
_______________.(Не чути)
_______________. Вот как раз первоначальным в проекте моего вот этого изменения подразумевалось вот понятие институции государства и так далее, что вызвало двоякое толкование тех или иных вещей, поэтому на сегодняшний момент здесь четко сказано, "в адрес України, как суверенної держави, а також історичної пам'ятки", то есть здесь не подразумеваются отдельные какие-то моменты, я просто уже отошел от этого.
_______________. (Не чути) Объясните каким образом суды будут определять, это является публичным приниженням или не является.
Второе. Приниження – это принижение, унижение….
_______________. Я понял ваш вопрос.
_______________. (Не чути)
_______________. Ваш вопрос и ответ мой как раз вот из двух, скажем так, может быть, каких-то определенных тез.
Первое. Здесь четко написано "в адрес України як суверенної держави", то есть подразумевается отдельно взятий орган сюда не попадает.
_______________. То есть ты можешь говорить на все, что …..
_______________. Секундочку…
_______________. ….. не говори публично слово "Украина". Если все, что чтобы ты ни сказал, весь твой спич: нормативный, не нормативный, ругай кого хочешь.
_______________. Да, действительно вы правильно понимаете, Украина як суверенна держава как один ну, уже по хозяйственному, скажем так, ракурсе как единый в этом комплексе…
_______________. … для хулиганов мелких, говори, что хочешь, только не упоминай слово Украина.
_______________. Секундочку, я закончу, я закончу может быть второй спектр этого вопроса, вот вы сказали, разобрались, скажем так, детально, что вы…, вернее, что я подразумываю под вот этим пониманием. А теперь второй момент, здесь чуть, в начале этой фразы: принижуюче, образливе… То есть понимаете, говорить критику, говорить, что делается так или не так. Например, я в этом не вижу унижения – это критика. А, извините, унижать и просто говорить, оскорблять…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир ……., все зрозуміло. Ну, ми задали вам питання… Ні, раз. Перше питання, мені відповідь зрозуміла, як її бачить Костянтин Володимирович, як бачите її ви… Все… Тим більше, що неодноразово я це бачу в судах і при розгляді справа, ясно – раз.
Друге питання, будь ласка. І потім – Яків Якович.
_______________. … Высказывания, послушайте, кто это должен быть ……… консилиум, который должен определить то, что человек сказал, это обидно или не обидно. Ну, это друзья мои, это ж не отношения – там мальчика и девочка, обиделся, не обиделся.
… Обидные слова или обидные выступления, я не понимаю слово "обидное" для меня и дурак, обидное, для меня и ты – плохой, обидное. И для меня там и другие слова могут быть обидными. А вот объясните, кто этот орган, который будет определять, это обидно или не обидно в отношении государства Украина, по-моему, не существует такой экспертизы. Я вам больше скажу…
_______________. Вы мне задавайте вопрос, но не убеждайте, я вас прошу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно …. Мені зрозуміло, у вас своя позиція, тут своя ми зараз провели, скажімо так, більше не юридично-практичні дискусії, а політично-моральні дискусії. Я вам вдячний за це. Я вам вдячний за це.
Будь ласка, Яків Якович питання, а потім – співдоповідач.
Будь ласка.
БЕЗБАХ Я.Я. Спасибо большое. Я голосовать за этот закон не буду…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Якович, ми зараз питання задаємо.
БЕЗБАХ Я.Я. Голосовать не буду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Так.
БЕЗБАХ Я.Я. Почему? Потому что скоро дышать нечем будет. Тут действительно ……. почуттів громадян. В моем выступлении только что, как понимать. Я против Украины или я за Украину? Кто это будет тем судьей, который будет определять и который будет мне срок давать?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Яков Яковлевич.
Тому зараз про це. Про що ви запитали… Питання у вас, Володимир Йосипович? Будь ласка, Развадовський Володимир Йосипович, Віктор Йосипович.
РАЗВАДОВСЬКИЙ В.Й. Дякую.
Скажіть, будь ласка...
ГОЛОВУЮЧИЙ. В мікрофон задавайте, тому що тут працює зараз телебачення, йому треба чути вас.
РАЗВАДОВСЬКИЙ В.Й. Дякую, пане голово. Шановні колеги, в мене є одне запитання до вас такого роду. Скажіть, будь ласка, як воно поєднується зі статтею Кримінального кодексу: наруга над Прапором, наруга над тим? Як ваш закон поєднується зі цією статтею? В нас є стаття. Ви хочете просто доповнення зробити?
_______________. Я же сказал, что само название статьи дополняется, раньше она называлась: наруга над державними символами, а, скажем так, то что я пропоную: наруга над державними символами та підрив авторитету держави.
_______________. Тобто ми робимо доповнення чи зміну? От мене більше нічого не цікавить.
_______________. Доповнення здесь...
_______________. Ну, я задав питання.
_______________. Шановний голова, разрешіть мені.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, зараз ситуація нам зрозуміла, от питання – відповідь, відповідь – питання. Зараз Віктор Миколайович нам два слова скаже як співдоповідач, а потім ви ще скажите, поясните ситуацію. Чому? Тому що з практики пояснювання... наприклад, ми ще не переходили до техніко-юридичної зараз оцінки, от зараз ми перейдемо до техніко-юридичної оцінки, тому що, ну, комітет, він повинен розглядати більше, я вибачаюсь, з, ну, базуючись на оцьому кодексі і на цьому, от ми що і робимо.
Будь ласка, Віктор Миколайович Король.
КОРОЛЬ В.М. Дякую.
Я полностью разделяю ваши патриотические чувства в отношении лиц, которые любым способом стараются унизить, оскорбить и опустить наше государство. Но в нашем комитете я хочу вернуться к юридическим нормам. Действующая статья Уголовного кодекса 338 предусматривает три объекта посягательства, за которые наступает административная и даже уголовная ответственность. Это первое идет Гимн, Прапор и…. Гимн, Прапор и Герб. Аналогично отвественность наступает и за такие примерно действия в отношении иностранных государств, только там гимна нет, там это все так. Вы хотите расширить объекты посягательства, по которым эта статья будет действовать, среди которых вы четко внесли вторую часть, хотя в действующей статье есть две части, вы тут пишете, что их там нет, есть в действующей статье первая и вторая часть. Вы пишете, что они отсутствуют, они присутствуют. Но это техническая сторона, и тут нет проблем. Но во вторую часть вы внесли, добавили объекты посягательства, которые уже урегулированы другими статьями Уголовного кодекса, 161-я, там расширено, но там больше ответственность кстати за квалификацию и совершению тех действий по тем статьям больше ответственность чем вы предлагаете 2 года, там есть 5 лет и больше… Кроме того, это статьи 109, 110, 295, 296 Уголовного кодекса, которые в той или иной мере можно привлекать лиц, совершивших те деяния, к уголовной ответственности.
Потому расплывчатые понятия историческая, ну как вы назвали, историческая память, надругательство, они правильно тут вызывают, они не являются квалифицир… ну, нет квалификации…
_______________. Це буде труднощі перекваліфікування суддею, правильно.
_______________. То есть применение уже этого в таком…
Для протокола я хочу сказать, что замечания соответствующие и такого же порядка, только я просто четко определил, есть 3 объекта действующие, вы хотите ввести еще 3 плюс те еще, которые вы считаете, вот вы их перечислили, их будет 8, 10, 120 или сколько, потому что тут настолько расширено. Потому замечание по этому поводу высказало и Министерство юстиции, внутренних дел, Национальная академия, ну кому мы давали, Генеральная прокуратура и Главное научно-экспертное управление. Висновок я прочитал. Не обижаясь, если вы хотите эти моменты, рекомендации усилить где-то, то надо не на эту статью ссылаться, или просто ее заменить, просто заменить эту статью, написать новую. И в таком виде его принимать нельзя и в первом чтении надо отклонить и дать вам возможность все-таки реализовать вашу мысль, только более юридически грамотной, профессиональной, которая усилит защиту нашего государства, а не, ну, знаете, как ее, ну, ослабит.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, питання до Віктора Миколайовича. Якщо питань немає, будь ласка, хто бажає висловитись? Будь ласка, Микола Петрович.
_______________ Хочу підтримати повністю Віктора Миколайовича в тому, що потрібно повернути законопроект на доопрацювання ініціатору законопроекту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Миколайович, ви пропонуєте, тому що Науково-експертне управління і всі… Він ні… Там є висновки щодо відхилення рекомендувати під час розгляду в першому читанні і у Верховній Раді відхилити. Ви підтримуєте пропозицію Миколи… Віктора Миколайовича, значить, не відхилено. Доопрацювання, мови не може бути. Будь ласка, які ще є… Будь ласка, Юрій Романович, потім… потім Віктор Йосипович.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Шановні колеги, значить, спочатку по формі, а потім по змісту.
По формі. Я все ж таки з поваги до нашого колеги, ну, є певна етика, я все ж таки пропоную не відхилити, а повернути суб'єкту законодавчої ініціативи.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Абсолютно правильно.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Це буде повага. Людина прийшла до нас. Ніхто не має ніяких сумнівів щодо щирості його почуттів. І, напевно, не всі депутати однаково володіють, там, і особливостями кримінального права для того, щоб, ну, так ми трошки так зневажливо ставились до них.
Що ж стосується змісту. То, Віктор Миколайович, мені здається, якраз об'єктивно поставився, тому що ви формалізували ідею, ідея правильна. Але от, дивіться, є інші статті, які розкладаються і ми виходимо з того, що дуже важко буде застосовувати цю норму. Тому що категорії "Історична пам'ять" суб'єктивні, суд не може спиратися при визначенні об'єкту на суб'єктивне ставлення чи то позивача, чи то судді, чи то будь-якої іншої особи, тому що людина, яка отримає навіть вирок за цією статтею, вона піде до Європейського суду з прав людини, буде оскаржувати і переможе. І це буде уже втрата авторитету українською державою як суверенного суб'єкту якраз на тому місці, де вона навпаки мала би бути захищена. Тому, я думаю, що цю тему ми, якщо ви будете бажати, розгорнути і глибше вивчити, у вас буде така можливість. І якщо у вас буде бажання співпрацювати із членами або апаратом комітету, ми готові до такої роботи. А от в даному випадку я пропоную, щоб ми рекомендували Верховній Раді повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
_______________. Ми розуміємо, як би його вже право. Як доопрацьовувати…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Йосипович, будь ласка, Развадовський.
РАЗВАДОВСЬКИЙ В.Й. Я підтримую те, що сказали попередні виступаючі. І готовий вам, якщо ви погодитесь на таку пропозицію, більше допомогти в цьому питанні, як мені кажется, розширити трішки його і списати як і з юридичної точки зору, так і більш із юридичної точки зору, так і більш … другу статтю, те, що сказав Віктор Миколайович. Воно трошки буде йти по-іншому і буде більш реальні мати сьогодні ці питання. Тому що колеги всі кажуть, і Мисик правильно говорить, і Шевченко правильно.
Тому я… Просили б вас, я би так сказав, бо ви маєте право як народні депутати внести його, ………. закон, доопрацювати, можливо, з нашим комітетом, і внести його на розгляд. Він не буде мати підтримки. Зрозуміло.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, ………… ………….
Значить, два слова. Справа у тому, що я зараз поясню ситуацію. Правильно колеги висловилися. Ми вже розглядали це і на підкомітеті, і обговорювали. Тому нам завжди на комітеті легше… Ну, чому так … багато питань одностайні? Тому що ми обговорюємо це заздалегідь і готуємось до комітету і знаємо, як правильно це вже робити на комітеті.
Перше, позитивне те, що цей законопроект, він є … ну, наслідки його – це запобігання, звичайно ж, посягань на конституційну діяльність. Це правильно, да? Повністю. І я підтримую, і взагалі, це – головне.
Але, на жаль, що стосується техніко-юридичних питань, тут три мінуси, три серйозні, і ми не можемо, от я особисто, дати можливість сьогодні, щоб потім у судах або ще десь розказували нам про те, що ми заплутали і суддів, і при встановленні об’єктів, і кваліфікації і таке інше, про порушення кваліфікації. Чому? Тому що стаття 161-а є – раз.
Друге, є, по-перше, виникає недопустима конкуренція норм, 161-а, 338-а. І зараз як у всіх це влучити я не розумію як, ви розумієте. Тобто треба подумати і доопрацювати. Добре?
Будь ласка, ……
_______________. Я, скажем так, прислушиваюсь к мнению, я понимаю, что опыт ваш несравненен, больше там на порядок.
Единственное, вы знаете, от мне хочется сказать, что вот вы говорили там до поваги до колеги, спасибо вам большое за это уважение, но прежде всего, наверное, здесь должно быть, вернее не то, что должно быть, это, наверное, больше уважение к нашему государству. Я еще раз говорю, и данный законопроект, он вызван вот тем вакуумом, который я лично испытал и я лично это видел, и я, честно вам скажу, например, я похоронил 5 бойцов своего батальона, я приезжал на похороны и родители, пусть не на каждых похоронах, говорили: "А за что погибли наши дети?", если показывают на, извините, заборы, где пишут: "Украина – это…". Вот чем вызван этот законопроект.
Спасибо большое, я воспользуюсь вашим предложением, я прекрасно понимаю, что, может быть, конфетка вкусная, но обертка не совсем правильная, я постараюсь изменить вот это, все это формальную всю с вашей помощью.
Просьба единственная, маленькая одна просьба, когда я в следующий раз внесу этот законопроект, ну чтобы не затягивать, может быть, как-то в более ….
Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. ….…., я согласен с вами. Единственное только есть нюансы, которые какбы они должны быть, мы друг друга знаем давно с вами, правильно, в отличии от все остальных. Я хочу сказать, что мы скорбим всегда о наших потерях, мы скорбим и помогаем родственникам, вы знаете, что действительно это правильно и это свято, и мы чтим наши национальные все и патриотические чувства, и боремся за это, и, поверьте мне, мы, как военные с вами люди в прошлом, мы должны это стоять намертво. Но виноваты не только надписи или высказывания, виноваты "януковичи", "путины" и все прочие, понимаете, те, кто это делает, вот и все. Извините, это так, эмоция.
Колеги, хто за те, щоб рекомендувати Верховній Раді під час розгляду в першому питання, в першому читанні повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання, я прошу голосувати.
Хто – "за"? Прошу опустити. Проти? Утримався?
Дякую, вам, ….. .
_______________. Извиняюсь, а может быть не стоит выносить или как-то…
ГОЛОВУЮЧИЙ. А ви назад і на заміну.
_______________. Ну чтобы не тратить времени …
Я тогда отзову его и доопрацюю.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це робоча практика, просто у нас є, згідно з регламентом, 3 рішення.
_______________. Все, спасибо большое.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 4, да. Дякую.
Колеги, будь ласка, перше...
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Колеги, будь ласка, перше питання, питання, яке стосується, проект закону номер 1816 доопрацьований вже, він вноситься Томенком і Невадою. На жаль, я не бачу моїх колег, наших і не бачу доповідача, співдоповідача Антона Володимировича Яценка. Є листи від Томенка і Невади? Немає. Які пропозиції?
_______________. (Не чути)
_______________. Давайте проголосуємо. Ну, закон нормальний, він уже ………. Ні?
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз.
_______________. Андрей Анатольевич…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні. Я просто… Ні, дивіться, із всіх законів, які сьогодні у нас стоять в порядку денному до, їх всього 7, 1 хвилина, законопроекти, потім другий пункт законопроекти, з опрацювання яких комітет не є головним. Дальше, там, пішли, я вам розкажу, це буде швидко. Але 7 проектів, ми вже 1 розглянули, 6 залишилось. І тільки він 1 є позитивний наш, ну, підкомітет дає нам позитивний сигнал або рекомендацію прийняти за основу. На жаль, у нас є… Ну, давайте так, принципова позиція комітету пов'язана з присутністю авторів. Чому? Тому що не те, що ми третій раз виносимо, да, цей законопроект, третій раз ми його відхиляємо. Ну, хотілось би просто… Є питання, коли іноді от, знаєте, одно діло, коли вносить, вибачте, от вчора був такий момент в Раді, коли вносив наш колега шановний підполковник Мамчур вносить питання, яке, ну, взагалі до нього він не має ніякого відношення, да, там, за якісь зарплатні, там, комусь, десь, щось. Я, я …………………. Підхожу до нього, кажу: "А що там?". Він, ну, скажемо так, слабо орієнтується. Тому я не хотів би, щоб такі закони потрапляли ………………. і так от розглядались. Є відповідальність і авторитет уже нашого комітету, який ми повинні чітко, скажемо так, підтримувати. Пропозиції? Я прийму рішення тільки за вашою рекомендацією, поставлю на голосування.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, є пропозиція пана Мірошниченко - перша пропозиція. Це пропозиція щодо розгляду без присутності даного законопроекту. А, він знімає цей…
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Ні!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Не знімає.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Я не стаю в позу. Я просто кажу, що, в принципі, знову ж таки ініціатива правильна, наміри благі, це перше читання. (Не чути) Яценко збирався. Може він до кінця комітету ще появиться.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Та, ні, ну, там Яценко, він же не автор цього законопроекту.
Будь ласка, Володимир Юрійович. (Шум у залі) Увага! Ні-ні, Володимир Юрійович, зрозуміло. Ну. нам все зрозуміло. Я вам хочу сказати… (Шум у залі) Я вам хочу сказати, Володимир Юрійович, ми для того, щоб цю тему… цю традицію зберегти, ми навіть попросили Надю Савченко, я спілкувався через адвокатів з нею, щоб були авторами її законопроекту першого, який вона сама писала з …………. і Фігіним там, в СИЗО в цьому, в Донецькому Ростовської області, щоб вона… Тому що вона під його, як кажуть,……. під його впливом оце і виник…. будучи там. Тому що якщо порівняти СИЗО, де вона сидить, в Москві з цим, який ростовський… донецький, то це – жах! І тому вона підготувала цей проект, ви є знаєте, день за два рахувати, і тому не буде там можливості у слідчих затягувати, наприклад, робити допит першого, наприклад, квітня, а наступний допит робити 1 вересня. Тобто півроку людина сидить в СИЗО просто тому, що вона сидить. І такого не буде вже, розумієте? Вона вже півроку… вже рік відсидить.
Тому ми записалися в автори разом з нею, я і Крулько для того, щоб доповідати цей законопроект замість неї. Тому, повірте мені, вона у в'язниці сьогодні і не може це зробити. У нас колеги тут, на місці, і зобов'язані це робити і приходити на комітет. Тому… Я голосувати не буду.
Третій законопроект, подивіться, законопроект щодо внесення змін до Кримінального кодексу матеріалів, які пропагандують тоталітаризм та тероризм, 2453, Дехтярчук, Яніцький. Комітет перший, головний. Коли такі назви, завжди мені, скажемо так, дуже так насторожує мене оці всі речі. Але, на жаль, у нас не присутній тут сьогодні і немає листів від них, депутатів. Нема!
Ідемо далі. Тим більше, що його на доопрацювання пропонують, підкомітет. Проект Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за публічне заперечення факту військової агресії країною, яка визнана Верховною Радою України країною-агресором. Номер 2486, поданий народними депутатами: Чижмарем, Ляшко і всіма іншими. ГНЕУ – його відхилити, наш підкомітет, я так розумію, Віктор Миколайович, теж на доопрацювання, там є пропозиція, авторів немає, йдемо далі. Зараз ми до, якраз до Антона Юрійовича, дійдемо швидко.
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо посилення відповідальності за жорстоке поводження з тваринами. Народний депутат Єднак і Оксана Продан. ГНЕУ у нас рекомендує і підкомітет теж на доопрацювання, їх немає, вони будуть… І знаю, що Оксана Петрівна, мені казала, що вони будуть відкликати, так.
Нет, я розумію, що вас зацікавила "тварини" слово. Ні. Все.
_______________. Это правило номер один.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо забув правило номер один, ви пам'ятаєте…
Колеги, проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо криміналізації контрабанди під акцизних і контрафактних товарів продукції з… Великих розмірах. 2840, народний депутат України Парубій, Левус. Ми головні і у нас є ГНЕУ – на доопрацювання, а Владислав Вікторович, коли ми розбирали цей законопроект на комітеті, він на підкомітеті каже, що може і за основу його. Так, …..?
_______________. В першому читанні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, але…
Колеги, йдемо далі. Значить, у нас законопроект номер сім, проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за невиконання обов'язків народного депутата України, поданий народним депутатом Левченком Юрієм. Ми, перше, головні. Перше читання ГНЕУ категорично, відхилити. Віталій Миколайович, що ви вважаєте. Немає Левченка. Зрозумів. Питання знято.
Колеги, перед тим як дати слово, будь ласка, Антон Юрійович, ви готові. Дайте мені, будь ласка, проект…
Законопроект, будь ласка, номер, законопроект номер, давайте, 3465. Це ми які проголосували і внесли в порядок денний.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. (Не чути) тяжелые преступления.
В чем смысл? У нас введено в уголовный процесс понятие заочного суждения и есть список статей, по которому это уже сделано, это статьи связаны с терроризмом, диверсиями, шпионажем, так это связано с коррупционными преступлениями, это было сделано в том числе для того, чтобы иметь возможность преследовать тех людей, которые уехали с Украины, надеясь скрыться на территорию Российской Федерации и других стран.
Однако там не было статьи 255 Уголовного кодекса, которая называется "Створення злочинної організації". Именно сейчас по этой статье расследуются преступления Виктора Януковича, которому готовятся …. обвинения в создании именно преступной организации. Поэтому мы законопроект, в котором подписались целый ряд других депутатов, предусматривает довнесение в Уголовно-процессуальный кодекс статьи 255, чтобы можно было ее применять з заочному осуждению Виктора Януковича и членов его приступной организации. Вот в общем-то самая главная часть этой статьи.
Если этого не сделать, то тогда к нему невозможно применять заочное осуждение по данной статье и тогда, соответственно, раз он не является к следователю, мы никогда не сможем эту статью предъявить.
Дело в том, что сам Виктор Янукович лично не расстреливал людей на Майдане, он лично не брал взятки в свои руки, но он создал приступную организацию, куда входил министр внутренних дел Захарченко, бывший Генеральный прокурор Пшонка, множество других высших должностных лиц, которые в рамках действия этой приступной организации совершили целый ряд преступлений.
Вот поэтому я прошу поддержать вопрос о том, чтобы мы могли привлечь Виктора Федоровича Януковича к заочному криминальному процессу по статье 255.
Так же скажу, что мы за последние 2 года наблюдали следующую процедуру. Использовали все возможности предоставленные Уголовно-процессуальным кодексом, чтобы всячески затягивать рассмотрение дела, мол скачала в Уголовном кодексе было сказано, что может применять заочное осуждение к лицам, которые находятся за приделами Украины, эти люди начали писать письма через своих адвокатов, что они находятся на территории Украины в Крыму, ну типа все равно явится не могут по состоянии болезни. Были приняты изменения АПК, по которым сказали, что то, что оккупированная территория не считается территорией Украины в рамках действия Уголовного кодекса. А сейчас нам нужно просто до… дать возможности, чтобы господин Янукович мог быть привлечен в рамках 255 статьи. Вот такой смысл. Что, что?
_______________. (Не чути)
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Ну, имеется ввиду, что территория Крыма, не распространяются действия… не распространяются действия Уголовно-процессуального кодекса в отношении того, чтобы делать …………. То есть, смысл такой. Мой законопроект говорит о следующим, если человек не находится на территории Украины и он не является к следователю, то по статье 255 к нему может применяться заочное осуждение. Вот. Все. Тут буквально изменений на несколько строчек. Уже раздали, да, порівняльну таблицю? Там ………….., там несколько строк.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, у нас… Дякую, Антон Юрійович.
Справа в тому, що чому у нас більше часу залишилось зараз… у нас немає більше, крім цих двох законів проектів, тому що, ну, по-перше, є листи, я вже сказав, і актуальність, і про них вже говорять постійно на всіх каналах, і телепередачах, і кажуть, що: "От не дає можливості сьогодні Януковича притягнути, тому що розшук… не ставлять його в розшук міжнародний і таке інше". А міжнародний розшук, тому що не відбуваються якісь такі підтвердження тієї чи іншої інформації, тому що не можна допитати або не може пред'явити йому підозру.
Колеги, ну, я, зараз неоднозначна ситуація. Тому, будь ласка, ви візьміть матеріали і подивіться. Тому Юрій Романович, а потім Віктор… потім Микола Петрович Паламарчук. Будь ласка.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Шановні колеги, нам роздали цей законопроект і от у мене відчуття, що ми трошки… доповідь і зміст документу, вони, ну, трошки різняться, тому що…
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Ну, давайте по абзацам…
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. … Антон Юрійович нам говорить про продовження термінів…
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Нет. Я прошу прощения, я ошибся, потому что это… я отозвал этот законопроект, отозвал. Поэтому оставили только возможность внесения 255 статьи.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Так. А тут в змісті фактично дозвіл на застосування заочного засудження в разі, якщо раніше у нас було, людина в міжнародному розшуку…
_______________. Тут просто в розшуку.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. …. А тут просто в розшуку. І от тут, шановні колеги, є величезна небезпека, тому що ніде в тексті, от багато говорив наш колега про Януковича, я в тексті прізвища Януковича не побачив. Тут йдеться про зміну правил, в принципі. І от в цьому контексті, мені здається, ми повинні розібратися, а чому у нас виникла проблема з окремими особами щодо їхньої присутності у міжнародному розшуку? Чому? Яка в цьому проблема? Якщо у нас людина скоїла правопорушення, якщо є цей факт, якщо проведене попереднє розслідування, встановлений цей факт, навіть не маючи допитів, але маючи свідків, маючи докази, маючи інші матеріали, ми передаємо в Інтерпол, він його виставляє. Будь ласка, здійснюйте заочне засудження. Тут нам прибирається.
Чи не може бути використано, уже коли ми знімемо проблему конкретної особи? Це як інструмент певного переслідування своїх політичних опонентів. Бо влада може помінятися. І що? І коли ми такі речі робимо, то можемо нариватися на…
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Значит, я могу пояснить…
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. … політичні переслідування.
Дякую.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Относительно политических… (Шум у залі) Да, я прошу прощения.
Относительно политических преследований, значит, есть статут Интерпола, утвержденный еще в 1920-х годах. По этому уставу Интерпола не подлежит ряд преступлений розыску Интерпола, в том числе, это, например, обвинения в государственной измене. Почему так? Потому что государственная измена это "така річ", которую меняется власть и сразу же начинают друг другу это вменять.
Однако, что касается преступлений Януковича, которому сейчас инкриминируют и по которым он был подан в Интерпол, то были преступления по статье 190 часть 5 – это разграбление средств "Укртелекома" на крупные суммы вместе с рядом других господ.
Но есть маленький нюанс: господин Янукович использует все возможности, награбленные капиталы для найма самых лучших юристов, это его право. На сегодняшний момент он заблокировал юридическими методами объявление себя в розыск. А Верховная Рада, например, вернее, Генеральная прокуратура Украины до сих пор за полгода так и не "спромоглася" нам добиться, чтобы мы проголосовали за розыск товарища Клюева. Сейчас ………… и так далее.
Я вам хочу сказать следующее: что значит разница между розыском и "міждержавним" розыском? Если человеку нечего скрывать, пусть он приходит к следователю, дает показания, и в таком случае идет весь процесс.
Дальше, если ему есть что скрывать, и он будет находиться просто в розыске, пожалуйста, если проходит определенный период времени, проходит процесс заочного осуждения. Потом уже в Уголовно-процессуальном кодексе предусмотрено, что если человек вернется, его возьмут под стражу, он это будет оспаривать дальше, в апелляционном, так сказать… в апелляционном порядке и доказывать, что он не виноват.
Поэтому я не считаю, что это нарушает чьи-то права. Мы просто на самом деле упрощаем возможность привлечения к ответственности тех лиц, которые могут десятилетиями сидеть теперь в России. У меня теперь вопрос. Юрий Романович, постоянно идут обращения граждан с вопросом, когда привлекут к ответственности. Список прилагается. На сегодняшний момент мы их не можем по сегодняшнему Уголовно-процессуальному кодексу привлечь к ответственности, потому что, например, провести заочное осуждение, если лицо не в международном розыске, мы не можем. По 255 статье – не можем.
Мой законопроект решает возможность привлечения к ответственности по статье "Создание злочинной организации", по которой идет Виктор Федорович Янукович, а будут идти и другие лица, не только он. И будет использоваться эта статья в дальнейшем через 3-5 лет для новых злочинних организаций, если они будут, не дай Бог, создаваться. И второе: мы говорим о том, что если ты не хочешь являться к следователю, не хочешь вести расследование, тогда будет заочное осуждение.
Теперь я хочу сказать следующее. После последних событий в судах, когда господин Мосийчук был признан Высшим административным судом, что процедура его задержания нарушена, я аплодирую таким решениям судов, потому что я их считаю справедливыми. Когда по господину Корбану не было создано достаточно доказательств для обвинения и суды не арестовали его тоже, говорит о том, что, значит, у нас правосудие рождается. Поэтому честному человеку в нормальной стране, которую мы строим, бояться будет нечего. Все. А то, что люди будут заявлять, что они не знали, что они в розыске, ну, извините…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Антон Юрійович, давайте обговорювати, тому що правильно ви все кажете, але в будь-якому випадку… ви кажете все правильно, але я не бачу тут тих, хто буде це виконувати, в цьому залі, я не бачу їх. Я навіть не бачу Мосійчука, ну ладно, я не бачу Найєма, Заліщук, Лещенко, Сюмар, там, Ляшка і всіх… бачу тільки Геращенка, тому що мені теж цікава їх думка з цього приводу, але вона тільки філософська, філософська, вибачте. А хто буде виконувати? Де Генеральний прокурор? Де міністр внутрішніх справ? Де начальник поліції? Де, вибачте, ще хтось? Я хочу запитати, чому так відбувається, що я повинен тут сьогодні це розглядати без будь-яких інших підстав?
Владислав Вікторович, а потім Юрій Романович. Ви вже говорили, зараз…
БУХАРЄВ В.В. Андрей Анатольевич, вы буквально сняли с языка. Почему? Потому что то, что я хотел сказать, хотелось бы вести дискуссию с людьми, которые будут профессионально потом этим заниматься. И, не выступая ни чьим адвокатом в данной ситуации, потому что, наверное, действительно это нужно и полезно, на мой взгляд, мы последнее время очень часто пытаемся работу, профессиональную работу оперативных служб правоохранительных органов заменить какими-то вот постановлениями и решениями Верховной Рады. То есть должны собираться доказательства профессиональные, эти доказательства должны складываться в папочку, предъявляться, рассказывать, собирать эту всю базу для того, чтобы потом идти в суд и доказывать. Мы же здесь как-то хотим чуть-чуть басню сократить в некоторых ситуациях и, знаете как, вот есть рішення Верховной Рады о том, что заочно осудить человека такого-то, такого-то и такого-то. Это где-то не совсем правильно. Хотя, может быть политически где-то и верно, вот, но, тем не менее, не хотелось бы ставить такой конвейер, да, чтобы потом по нему упрощать всю эту ситуацию. Вот, собственно говоря, что я хотел добавить.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Яків Якович, а потім, Юрій Романович, потім ви, да. Що? Я розумію.
_______________. Ну, я хочу сказать, что я категорически голосовать за это не буду по нескольким причинам. Когда приходит Анатолий… Антон Юрьевич и вносит с голосу, у меня автоматически иголки восстанавливаются… становятся, значит, здесь что-то не так, так оно и получается. Смотрите, что получается.
Когда принимали мы Закон о заочном осуждении, помните? …………… закона нам и не хватает, и дальше мы пойдем. И не пошли. Полгода и опять ничего не сделали. Сейчас появляется, а надо что-то другое принимать. Да, не будет никто это расследовать. Никто этого делать не будет. Это просто идет… просто разговор. Я за это голосовать не буду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
_______________. Получается, надо прекратить практику с голоса вносить сюда ……………….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Яків Якович, погоджуюсь з вами, це погана, погана практика. Єдине тільки, що, я ще раз кажу, якби не екстрені листи від керівництва держави, а от від Турчинова… Зараз, хвилинку, Антон Юрійович. Від керівництва держави і за тим, що я дійсно це вніс на обговорення, тому що я не можу, ну, від Президента і Голови Ради Національної безпеки і оборони, я не можу сьогодні, розумієте, не виставляти це питання. Ну, вибачте. Але дійсно ситуація складна. Тому я хочу наступне сказати зараз вам, що вносити 4… вноситься цим проектом, він маленький проект, невеличкий. Але, вибачте, вносяться зміни в 4 закони, серйозні закони, зміни. Ну, це не просто один якийсь, одну статтю (кома), це 4 закони, які серйозні, вони потім будуть працювати. Будь ласка, Юрій Романович, ви хотіли щось… Микола Петрович, я вибачаюсь.
_______________. Шановні колеги, коли ми приймали Закон про заочне досудове розслідування і заочне посадове засудження, то ми казали про те, що нам необхідно це для того, щоб наложити арешт на майно Януковича і його команди, яке повернути до України. Ми казали про це і ми, коли цей закон відпрацьовували ми записали в законі приблизно так: "Що цей Закон заочне досудове розслідування і заочне досудове засудження приміняються до осіб, які… Місце знаходження яких відомо, але з лібо яких причин вони не можуть бути доставлені до суду, не можуть бути під слідством, притягнути їх до кримінальної відповідальності". І цим самим дати можливість, значить, дати у міжнародні інституції матеріали для того, щоб повернути майно Януковича і так же рахунки, гроші на рахунках повернути в Україну. Ми прийняли цей законопроект, а оказується закон не працює, а якщо подивитися, якщо ми зараз хочемо ……… зміни, то получається, що фактично, кожну людину, яка находиться в Україні можна судити заочно. Вона послала їй повістку, кажуть немає повістки, все заочно судять, не тільки судять, а розслідують і судять. Тобто…
Ми з практичної точки знаємо, що таке розшук і знаємо як розшукується. Тому ……….., щоб людину знайти, і щоб були захищені її права, щоб вона мала право у суді на оскарження тих чи інших дій, як влади, тобто як слідства, так і суд повинен оцінити всі докази. Якщо людини немає ми засуджуємо, то ми відкриваємо такий…
_______________. Ящик пандори.
_______________. … пандори, яка просто вилізе нам, як кажуть, по-простому, нам боком, не можна цього робити. Якщо треба внести зміни до статті 255 про… То можна внести, не 255, а якраз цю статтю включити, що стосується заочного розслідування і заочного засудження статтю цю можна включити, це без проблем, це проблеми ніякої немає, що стосується організованого і злочинного угрупування. А що стосується заочного засудження, взагалі, всіх осіб, які знаходяться в Україні і місце знаходження яких невідомо і вони подані в розшук, цього не можна робити, це порушення прав людини, це велике порушення прав людини. Ви подивіться, я не знаю, що там написало сьогодні Науково-експертне, ну, це просто порушені права людини, ми просто лишаємо людину можливості…
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. … отреагировать на все заявления, если это все выступление…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тільки реакція повинна бути така, щоб ми назбирали 226 хоча би в залі, або тут у нас щось було.
Будь ласка, Юрій Романович.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Шановні колеги, ну, я не знаю, Антон Юрійович, я вас розумію багато в чому, тому що ви людина, яка, на жаль, вимушена приймати удар на себе, той, який ви особисто не заслуговуєте. І зрозуміло, що ви як людина, яка, ну, прекрасно розуміє, про що ми говоримо, і про ті ризики, які з цим пов'язані, вимушені все одно як би виконувати свою роботу, представляти, наводити аргументи. І не сприймайте наші зауваження як щось особисте, не сприймайте. Ми вас дійсно поважаємо, і поважаємо ту місію, яку ви робите.
Але щодо самого змісту закону, мені здається, от в продовження того, про що говорили мої колеги, дійсно, заочне засудження дало нам, мені здається, той механізм, який би розв'язував проблему, на яку ви посилаєтеся: уникнення співпраці зі слідством певних осіб, які покинули країну, які сьогодні є особами резонансними для українського суспільства, які мали би бути притягнуті до відповідальності.
Але дивіться, яка ваша аргументація. Ви говорите, що прокуратура не працює, не зробила свою роботу, інші правоохоронні органи не роблять, то давайте ми змінимо закон, для того щоб… збори доказів не треба…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Взагалі Кримінальний кодекс можна…
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Так, так я кажу, ми давайте усунемо взагалі доведення провини. Достатньо того, що буде подання, там, або звинувачення, і це вже… да, і все. І суд можна тоді закривати. Нащо? Там вирішили все. Тобто, ви розумієте, це просто йде всупереч взагалі концепції правової держави, в принципі. Це одне.
Друге. Оголошення в міжнародний розшук, знову ж таки, це є певним елементом правовим, який виправдовує нас, коли ми використовуємо заочне засудження. Тобто ми не анонімно це робимо, ми говоримо про те, що встановлюємо, да, що особа має скоєний злочин, ось, будь ласка, матеріали, ось кримінальна стаття, не політичне переслідування. А ось конкретно, як ви говорите там економічний злочин там пов'язаний з діяльністю певного суб'єкта господарської діяльності. Ось, будь ласка, матеріали і ці матеріали ми не ховаємо десь під столом, ми даємо міжнародній уповноваженій інституції і оголошуємо її в розшук цю особу, тобто механізм правовий. Те, що ви зараз нам пропонуєте – відійти від правового механізму, бо довести провину ми не можемо, дати відповідні докази, хоча б матеріали дати Інтерполу, що ця людина скоїла злочин, ми не можемо надати таких, але засудити його дуже хочемо. Тобто це, ну, м'яко кажучи, це вам підстава, це підстава міністру внутрішніх справ, це підстава буде суду, це підстава буде президентові і це як раз отой випадок, коли Україна буде дискредитована в очах всієї міжнародної спільноти. Це точно не піде на користь авторитету України.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, Ігор Романович. Зараз...
_______________. Далі хотів ще продовжити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Що, що? Да, Віктор Миколайович, будь ласка.
_______________. Дякую.
Ви знаєте, ми уже рік працюємо так. В такому. То була ситуація, коли ми зробили, якщо нагадати, 2 хвилини....
_______________. (Не чути)
_______________. Да, да, 33 засідання, ще 32..... Я хотів би нагадати про ту історичну місію, яку виконав комітет, разом ми зробили спільне засідання комітету нашого по.... з корупцією, да, ми зробили і всієї прокуратури. І нам вдалося, от є свідок, ми сиділи і ми слухали всі пояснення прокурора, МВС, СБУ і вирішили одне, що проблема на той час була в іншій кваліфікації дій осіб, які злочинний режим очолювали. І ми тоді запропонували: міняйте їм статтю – організація злочинної організації, створення злочинної організації з метою захоплення влади, все. Пройшло скільки часу, ми нічого не чуємо. Розслідувано, не розслідувано? Це складна стаття, там ви ж, якщо, хочу нагадати, склад статті – це… участь в організації вже є склад злочину закінчений, крапка! (Шум у залі)
Тобто, сразу… Нічого. Скільки? Який зараз місяць? Одинадцятий! А був десь грудень чи січень, я не пам'ятаю це. За 10 місяців можна було це доказати. Отак от.
Але це свідчить про те, що ми весь час кажемо, що ми підстроюємося під слідчих замість того, щоб вони виконували норму закону. Тому треба прийняти, напевно, якесь політичне рішення керівництвом держави, щоб внести поправку в УПК, в Кримінальний кодекс щодо розслідування злочинів, вчинених на той період, з такого-то періоду. Можна з прізвищем, можна… (Шум у залі) можна по часу, в період з такого-то по таке-то. І тоді всі ці норми будуть використовуватися і все. Але чіплятись на зграю, яка тут наробила, розікрала, вину на всіх людей у цьому часі, в майбутньому, і посилатися на те, що це було зроблено, але ми нічого не можемо зробити, Янукович втік, помер, і що б там не відбулося, а вас ми будемо притягати, я на це не піду. І на себе цю відповідальність не беру і не … раджу вам це не робити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віктор Миколайович.
Два слова. Зараз, Анатолій Юрійович, я вам дам.
Колеги, я вам хочу сказати одну … От ви згадайте ще місяць тому, коли ми з вами тут "колошматилися", вибачте, з конфіскацією цією спеціальною, да? І от пам'ятаєте, тут бігали всі хороводом, звинуватили… ну, правда, не називали прізвища всіх. Казали… Я вже став "іменним", у мене став "іменний комітет", вони … так відпрацювали піар-технологію, що на кожній програмі казали "Кожем'якін – комітет", "Кожем'якіна комітет".
Тому, колеги, я їм і тоді, і зараз, але все чим закінчилось? Міжнародні інституції зараз нам мовчать. Мовчать, тому що вони провели зараз попередні, в мене є оперативна інформація, про те, що в них нема зауважень до 2540. Тому на чиєму боці правда? Але ніхто ж не вибачиться публічно, да? Навіть з Твіттера стирають деякі речі, коли вибачаються, хлопці такі є молоді.
Тому я хочу сказати свою позицію, моя позиція дуже проста. Нема у нас сьогодні, хто буде… А судді хто? Хто буде виконувати цю сьогодні норму? Пацкал, якого назначили начальником… першим заступником нової поліції? Нової поліції. Це що? Плівок нам всім? Отут ми його гнали звідси. Потім він там залишився. Сьогодні він перший заступник, він не долюстрований, но я генерал-майор СБУ в запасі люстрований на 10 років, тому що… хоча 10 років борюсь за Україну і захищав її 24 роки в органах Служби безпеки, а він, вот, не долюстрований, хоча служив і з Захарченкам, і цьому… і Кравченко, і всім кому завгодно. Такі ж хлопці будуть потім плюндрувати ці закони, які ми з вами зробимо. Я голосувати за них не буду. Це моя позиція. Ви визначайтесь. Будь ласка, Антон Юрійович.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. …деталям.
_______________. (Не чути)
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Да. Хорошо. Дьявол, как говорится, кроется в деталях. На сегодняшний момент у нас происходит ситуация, при которой лицо, которое скрывается на другой территории государства, а зачастую это может быть лицо не только… пусть… забыли про Януковича. Я знаю пример, когда председатель правления банка ограбил банк на 6 миллионов долларов и живет уже 4 год в Москве. Так вот его, например, на сегодняшний момент, потому что нет в перечне такой статьи, по которой привлекают вообще нельзя привлечь к ответственности, он будет там жить столько сколько угодно лет. Но вернемся к нашим, так сказать, вопросам.
Я говорю о следующем, если лицо совершило преступление, оно скрывается за территорией Украины и по ряду причин не получается объявить его в международный розыск.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Почему?
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Я объясняю почему.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Почему? Ні, хто останній раз був? Антон Юрійович, дайте мені інформацію. Скільки разів керівник Міністерства внутрішніх справ або його, там, цей керівник Інтерполу міжнародного скільки він разів був і зустрічався з тією людиною, яку я знаю особисто, Головою Інтерполу для того, щоб вирішити це питання на користь України? Скільки разів? Крім переписки.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Значит, ну, во-первых, я хочу добавить, что у нас оформляет запросы по господину Януковичу следователь Генеральной прокуратуры. Там есть международно-правовое управление, который возглавляет заместитель Генерального прокурора Виталий Касько. То ваш вопрос, я думаю…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віталій Касько уже нам посадив Савченка на півроку додаткових своєю відповіддю…
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Ну, так, вот, я ж этом вам отвечаю.
ГОЛОВУЮЧИЙ. … Ви в курсі справи, да? Він же нам відповів на запит слідства… Ви не знаєте? Касько отут, який тут сидів умнічав, він у нас відповів, направив на запит слідчого комітету Росії, який ми визначаємо незаконним, не признаємо, він відповів, надіслав з Міністерства оборони характеристику на громадянина, ну, на військовослужбовця української армії, яку вони там написали, він не ..... підписав і тим самим підкреслив, що вони визнають слідство, Генеральна прокуратура, яке ведеться проти нашої сьогодні Надії, все. Отакі у нас, отака у нас сьогодні робота, а про що ми говоримо?
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Я все-таки хотел вернуться к вопросу о том, что мы вернулись от эмоций, но я все-таки уточнил, что конкретно Генеральная прокуратура занималась предъявлением обвинения Януковичу именно по делу, которое расследует Генеральная прокуратура, были предъявлены документы в Интерпол, касающееся пока что одного эпизода по "Укртелекому", по расхищению средств там на сотни миллионов гривен.
Янукович, его адвокаты обратились действительно в, так сказать, в судебные инстанции в городе Лионе и сейчас это решение о розыске приостановлено, причем приостановлено с января месяца. Дальше он будет затягивать этот вопрос на какое-то количество лет, дальше вы будете… Люди будут задавать вопрос: почему нет какого-то вида осуждения господина Януковича? Я хочу… Кстати, глава Национальной полиции звонит. Я бы хотел… Сейчас, я одну секундочку….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вам скажу….
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Я через 3 минуты наберу, я на комитете Верховной рады … что ты звонишь сейчас….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Антон Владимирович, вибачте, але я вам скажу, чому нема сьогодні...
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. ...я тебе, не я не... я... 4 минуты сейчас.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вибачте, я хочу вам сказати, знаєте чому от? Все правильно ви говорите, от правильно. Но я вам як оперативний працівник скажу так: продають сьогодні наші правоохоронні органи постановку або не постановку червоної картки в Інтерполі, все, і на цьому крапка. Кому це потрібно? Турчинову, Авакову? Ні. Це треба заробляти гроші, тому що вони, вибачте, за те, що вони що хочуть повернути. Вони вже давно проценти взяли.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Я так понимаю, что фракция БЮТ, "Народного фронта"…
ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас нет фракции БЮТ.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Ой, "Батьківщина", Народного фронта" и другие фракции, в том числе "Оппозиционный блок" должны, так сказать, поставить свою точку зрения в отношении к работе Генеральной прокуратуры, других правоохранительных органов. Но я хочу еще раз, уже мне нужно полторы минуты, я на этом закончу. Хорошо? Полторы минуты.
Значит, уважаемые депутаты, еще раз хочу сказать следующее, если гражданин знает, что он находится в розыске и не хочет являться к следователю, он может находиться в розыске, если он украл достаточно большое количество средств, похитил, взял деньги, десятилетиями – за границей. И если по нему не будет достаточно материалов, я скажу, иногда очень сложно собирать материалы достаточные по, например, статье 255…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вы их собирали, Антон Юрьевич, вы лично? Сколько вы собрали таких материалов?
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Смотрите, я…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я собрал таких материалов штук 25, вот Владислав Викторович не даст соврать, в свое время, за 30 лет работы. Нет, ну, вы собирали хоть раз? У нас получалось, мы возвратили сколько, Владислав Викторович, экстрадировали мы людей? Сколько экстрадировал я, когда был замглавка? 15! 15.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Хорошо. Давайте я предложу такой вариант. Я на следующее заседание комитета принесу вам таблицы с подтверждением, что подобного рода практика, а именно: заочное осуждение лиц, объявленных только лишь во внутригосударственный розыск, - существует. Если вас устроят эти примеры, если они будут касаться европейских государств или североамериканских, Соединенных Штатов, мы вернемся этому вопросу. У меня предложение: отложить его на следующий комитет. Такое предложение.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Антон Юрійович, я без всяких… Ви правильно робите, і, більше того, ви знаєте, що завжди розумні речі повинні з'являтися під час дискусії. От я вас уверяю: якщо йде особистий фактор, якщо пихатість, вибачте, від посад або затьмарення того, що сьогодні вони там десь вже почали головувати і поназначали собі, там, ДБР, Національна поліція, вибачте, там… Де голова Національної поліції у нас? Ви ж мені обіцяли, вони ж хотіли познайомитися з комітетом. Ну, я думав, що вона вже прийде минулого разу, ще перед призначенням. Але немає, немає значення, їй з нами працювати, ми на це відреагуємо.
Прокурор генеральний, ну, ясно, не ходить, там, є питання поваги і того, що називається "особливий людський фактор". От хто взяв оцю бумажку і поїхав кудись в Ліон? Ніхто. Тому що це нікому не треба. Значить, комусь за це вже взяли гроші, віддали, вибачте.
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. Я могу вам сказать, что я буду рекомендовать со своей стороны и от имени комитета, что будут ……… действия в изменения по работе с Интерполом однозначно. Но я хочу, пожалуйста, не валить все сейчас на девушку, которая взяла на себя огромный груз изменить огромную машину преступлений, лжи, коррупции, которая была в составе Национальной полиции, пройдет еще много лет, для того чтобы навести там порядок.
Я еще раз прошу, уважаемые депутаты………..
ГОЛОВУЮЧИЙ. Антон Юрьевич!
ГЕРАЩЕНКО А.Ю. …я поддерживаю Якова, да, давайте на следующее заседание я подготовлю для вас аналитику.
ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас нет девушки – у нас есть глава Национальной полиции. Перед тем, как ее назначали, все понимали, что она девушка, или женщина. Нет, ну как бы так, да, чтобы потом никто не говорил или как бы не хватал друг друга за язык и за слова. Ибо мы не говорим о том, что у нас историк возглавляет медицину, к сожалению, филолог теперь возглавил полицию. Ну хорошо, мы уже с этим закрыли и согласились, но теперь, ладно там, это хорошо, мы готовы. Только что-то новое. Но не защищайтесь этим, что я ничего не знаю и что я типа "молодая девушка". Это не работает.
Спасибо.
_______________. Андрей Анатольевич, можно реплику? У нас уже перешло в такое… Но я хочу, чтобы у нас прекратили говорить о каком-то там... кто-то белый, кто-то черный, и лицо… Я не говорю там, Янукович, Азаров – лицо, которое умышленно уклоняется от явки в суд, умышленно … или препятствует расследованию своего дела, есть такое понятие, при определении меры наказания смягчающие и отягчающие вину обстоятельства. И поэтому не надо его делать белым. Он осознанно понимает, что ему будет дана высшая мера наказания за… Да, по этой статье. И закончим.
Я сниму шляпу перед тем человеком, который найдет проступок, который не предусмотрен нашим Уголовным кодексом, за который нет наказания. Вот адвокаты могут сказать.
Поэтому "велосипеды не надо придумывать", надо хорошо и качественно исполнять.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Йосипович, і приймаємо рішення. Будь ласка.
РАЗВАДОВСЬКИЙ В.Й. Я би хотів до Антона Юрійовича попрохати: все ж таки з моменту прийняття нашого закону про заочне осудження звернутися до прокуратури, до суддів, чи є така вже статистика, скільки все ж таки засуджено, сьогодні, якщо є заарештовано коштів, скільки повернуто до держави? Це в мене таке прохання. Ну, хай буде! Но ми повинні приймати серйозний закон, і таку статистику повинні мати.
І друге питання: просити голову комітету звернутися з проханням, я думаю, ви мене всі підтримаєте, в нас і так сьогодні в державі все неспокійно. Я сьогодні читаю в пресі, заступник Генерального прокурора, прокурор Одеської області каже, що в Україні треба посадити 25 тисяч людей. Ну, він сказав в інтерв'ю, і …
_______________. Чиновников. 25 тысяч чиновников.
РАЗВАДОВСЬКИЙ В.Й. Да. Українців. То я хотів би, запросили б ви його сюди, і хай він роз'яснить… То, вибачте мені, 10 мільйонів йому пропонували взятку, все, з рук зійшло. І хай 25 тисяч розкаже, тому що люди хвилюються, вже дзвонять, кажуть, це що в Україні починається? Ну…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Йосипович, нема питань. Ви ж народний депутат, можете або звернутися до комітету або… Да-да!
Колеги, я хотів би, зараз важливо, дякую, Роман, що ви підійшли. Якщо нема заперечень, ми рекомендуємо все ж таки прислухатися до Антона Юрійовича і відправити нашому колезі з повагою на доопрацювання, зробити тут якусь робоче обговорення і все ж таки дійти до необхідної... до згоди. Нема заперечень, Антон Юрійович? Хто....
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Хто за цю пропозицію прошу голосувати. Хто "за"? Дякую. Прошу опустити. "Проти"? Утримався? І останні два рішення, колеги, у нас є дуже багато законопроектів, які опрацьовані, які, з опрацювання яких комітет не є головним. Ми з ними попрацювали, їх 12, значить, я хотів би вас попросити, щоб, от повірте мені на слово, що ми їх відпрацювали і рекомендуємо: щось – на доопрацювання, щось – відхилити, ну, експертна комісія попрацювала, керівництво комітету. Якщо можна, я назву їх під стенограму номери. Я ставлю на голосування пропозицію про затвердження висновків комітету до законопроектів номер... Ми – не головні, ми рекомендуємо комітету, наприклад, там Нацбезпеки, Соболєва, там трьом комітетам. 2097а, 1440-1, 1453, 1454, 2474а-1, 1742, 2190а, 2716, 2386, 2336а, 2198а та 2854. У вас вони всі є і ще раз кажу, ну, якщо хтось хоче додатково там зауваження, пропозиції до проектів – будь ласка, скажіть, але, в принципі, тут ми – не головні і питання свої ми, як завжди, принципово, відверто визначили.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Будь ласка. Ви хотіли щось сказати чи що? Ні, ну. зараз Юрій Романович, да, будь ласка, Юрій Романович.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Шановні колеги, я не знаю по інших, а от я сьогодні з колегою Богомолець говорив з приводу трансплантації, там депутатський законопроект. Вони його вносили в противагу ініціативі Міністерства охорони здоров'я, які вводили презумпцію готовності віддавати свої органи на трансплантацію без згоди, тобто людина потрапила в ДТП і Міністерство охорони здоров'я пропонувало вже як за мовчазною згодою розбирати його, цю людину, на шматки. Вони внесли цей законопроект: тільки якщо є згода завчасно або родичами і так далі. Тобто оцей законопроект я би пропонував підтримати…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Романович, ну, ми ж розглядаємо ці законопроекти як законопроект не головний в частині 143 статті Кримінального кодексу України. Правильно?
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Так, саме так. Я якраз в цьому контексті…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не в тому, що…
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Не по змісту…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Не по змісту абсолютно, і по суті, так, да, у відповідності до нашого закону.
Будь ласка, да, Юрій Романович.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Я пропоную підтримати просто.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, це якраз… Номер ще раз назвіть, будь ласка. Ви з цього приводу? Зараз, одну хвилинку.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Номер 2386а-1.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ну, справа в тому, що ми тут… Я підписав. Ви читали висновок? Пам'ятаєте, я сказав, що, ну, повірте мені, комітет не має заперечень проти проекту Закону України.
МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р. Андрій Анатолійович, я підтримую те, що ви підписали. Я просто наголосив колегам на цьому законі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. До другого читання ви хотіли? Так нема ж авторами! 1742. Де 1742?
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Який 1742? Номер в порядку денному? В порядку денному шостий. Так Продан де? Тобто, де Левус, де Парубій?
_______________. ………….. Романа….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, це щось ви не те дивитеся.
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, так другий…
Колеги… Присядьте, будь ласка. Законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері поводження з побутовими відходами, 1742: Кулініченком, Романовою і всіма… Що ми пишемо? Ми проаналізували законопроект та узагальнюючий висновок Головного управління: повернути на доопрацювання. Ми тут викладаємо, чому це. Тут доповнення кодексу статтею 82, Кодексу України про адміністративні правопорушення: "Ухилення від укладання договору на надання послуг з поводження з побутовими відходами", - якою пропонується визначити новий склад адміністративного правопорушення за відміну від укладання такого договору суперечить деяким положенням Цивільного кодексу України, зокрема статті 203, якою встановлено, що волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі та статті 27 свободи договору, у зв'язку з чим є неприятно.
Що стосується внесення фрагментарних змін до інших кодексів, статей кодексу, якими визначається порядок притягнення до такої відповідальності, то вони є похідними від запропонованої вище статтею 82 зі значком 9 у редакції проекту, відповідно втрачають актуальність. У разі ухвалення проекту 1742 в першому читанні за основу рекомендуємо головному комітету врахувати наведені зауваження при підготовці законопроекту до розгляду у другому читанні.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні-ні, ми не приймаємо рішення, ми рекомендуємо. Тому у будь-якому випадку це не наш… (Шум у залі) Та ми не можемо… та ми вже підтримали, ми рекомендуємо… (Загальна дискусія)
Зараз, зараз, я вам зараз поясню. Вибачте, я вам скажу, якщо ми були б основними, ми б приймали 4 рішення, які є в Регламенті. Сьогодні ми другий, а не головний, ми приймаємо рішення на відповідність до нашої компетенції. Розумієте?
_______________. … (Не чути) речь идет о чем, что вся строгость наших законов полностью нивелируется отсутствием ответственности. Вот понимаете, когда приходит местное самоуправление, приходит заключать договора, они говорят: мы не производим…………
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні-ні, справа… Та ні, це ви не зі мною, ви не з Кожем'якіним, ви з ……………. розмовляєте, при чому тут Кожем'якін, він буде приймати рішення. Будь ласка.
(Загальна дискусія)
Колеги, ну у нас іще одне принципове питання, ну що ви, їй Богу. Зараз, Віталік, приймемо рішення по… (Шум у залі) Колеги, хто за пропозицію, яку я тільки що озвучив, прошу голосувати. Хто – "за"? За те щоб підтримати наші рекомендації. Дякую.
І останнє. І останнє… Колеги, у нас є в "Різному", в "Різному" я хотів би запропонувати наступне: відповідно до статті 43 Закону про комітети, розклад засідань комітету неменше як на двотижневий термін складається, значить, головою комітету з урахуванням календарного плану роботи Верховної Ради. Тому з метою планування нашої роботи пропоную провести засідання комітету, як завжди в період пленарного засідання, тобто 9 і 23 грудня. Немає заперечень?
_______________. Немає.
_______________. Ну, тобто коли будемо. Так.
У випадку необхідності зміни дати розкладу… Буде поінформовано завчасно як завжди. Хто за даний розклад засідань комітету на грудень, прошу голосувати. Хто - "за", прошу опустити. Проти? Утримався? Немає.
І останнє. Ви всі добре знаєте, що у комітеті створено у нас шість підкомітетів, щоб ви розуміли. Перший комітет з питань… Підкомітет діяльності органів прокуратури пан Мисик у нас очолює, з питань діяльності органів внутрішніх справ і податкової міліції та інші правоохоронних органів, пан Король. З питань законодавчої… Законодавства по адміністративні правопорушення, пан Яценко. З питань державної і пенітенціарної служби, пан Мірошниченко. З питань боротьби з організованою злочинністю, пан Бухарєв і кримінальна та кримінально-процесуального законодавства, пан Соляр.
Пропоную із значною кількістю законопроекти щодо внесення змін до кримінального та кримінально-процесуального законодавства попереднє опрацювання, яких лягає на підкомітет нашого колеги Володимира Мироновича Соляра розділити на два підкомітети. Перше, підкомітет з питань кримінального законодавства на чолі… Кримінального законодавства на чолі з Соляром Володимиром Мироновичем, я вже з ним це проговорив. І другий створити, нам рішенням комітету підкомітет з питань кримінально-процесуального законодавства та оперативно-розшукової діяльності і головою обрати підкомітету Развадовського Віктора Йосиповича. У кого є пропозиції?
Будь ласка, Юрій Романович, які пропозиції…
_______________. Голосуем.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Хто – "за", прошу опустити… Утримався?
Я вас вітаю, Віктор Йосипович.
Значить, тепер я хотів би колеги, якщо у вас немає заперечень внести зміни у підкомітети пана Мисика. Якщо можна Яків Якович, я хотів би вас рекомендувати теж ввійти у підкомітет, що стосується питань органів прокуратури.
Яків Якович, ви готові… До вас, щоб те, що…
_______________. …. Меняет, вы даже на понимаете…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, колеги, да, останнє зачитую, щоби ви розуміли. Ітак, члени підкомітету пана Мисик у нас: Костенко Павло. Мацола, Безбах Яків Якович; підкомітет пана Віктора Миколайовича: Паламарчук, Луценко, Геращенко Антон Юрійович; Яценко Антона: Дейдей. Котвіцький, Барвіненко; підкомітет з питань діяльності пенітенціарної служби, Мірошниченко – старший… головний, голова підкомітету: Мосійчук, Купрій… (Мосійчук – в тему. Він, до речі, все вам розкаже)…
ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. У відрядженні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Романович, поганий сміх, поганий сміх.
Купрій, Шенцев. І там, де Бухарєв Владислав Вікторович очолює, там у нас входить Луценко, Паламарчук, Король. Підкомітет з питань кримінального законодавства: Купрій, Яценко, Паламарчук, ну, з Соляром. І останній, Развадовського: Барвіненко, Король, Бухарєв.
Колеги, хто за цю пропозицію, прошу голосувати, склад підкомітетів. Прошу опустити, з чим вас і вітаю.
Дякую за участь в комітеті і комітет я об’являю закритим.