Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на своєму засіданні розглянув, поданий народним депутатом України Ільюком А.О. проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо особливостей застосування запобіжних заходів до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочину(ів) проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку)» (реєстр. №2330-1)

Комітет
13 травня 2015, 15:37

До проекту р. №2330-1
від 19.
03.13 р.

 


ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на своєму засіданні розглянув, поданий народним депутатом України Ільюком А.О. проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо особливостей застосування запобіжних заходів до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочину(ів) проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку)» (реєстр. №2330-1).

Зазначений проект Закону ініціюється, як зазначається у Пояснювальній записці до нього, з метою розширення дії частини п'ятої статті 176 Кримінального процесуального кодексу України на злочини проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку.

Для досягнення цієї мети, пропонується внести зміни до ст. 176 та 183 Кримінального процесуального кодексу України, відповідно до яких забороняється застосовувати такі запобіжні заходи, як особисте зобов’язання, особиста порука, домашній арешт та застава до підозрюваних (обвинувачених) у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109 – 114-1, частиною п'ятою статті 191, частинами другою третьою статті 209, статтями 258 – 258-5, 260, 261, статтями 437-441, частиною першою статті 442, статтями 443, 444, статтями 446 та 447 КК України (зміни до статті 176 КПК). Зміни до статті 183 КПК, виглядають  дещо нелогічними, оскільки як у чинній редакції частини п’ятої статті 176 КПК, так і у редакції проекту, до осіб, які підозрюються (обвинувачуються) у вчиненні відповідних злочинів, встановлюється заборона застосовувати будь-який інший вид запобіжних заходів, крім тримання під вартою (у тому числі, й застави). У той же час законопроектом фактично надається право слідчому судді, суду  при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою визначити розмір застави у кримінальних провадженнях щодо злочинів, про які йдеться у частині п'ятій статті 176 КПК.

Поданий законопроект є альтернативний до законопроекту реєстр. № 2330 від 05.03.2015 року «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо аспектів застосування застави та злочинів до яких застосовується тримання під вартою), який відкликаний.

Проаналізувавши законопроект, Комітет вважає за необхідне рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду його у першому читанні відхилити.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає доцільним за результатами розгляду в першому читанні зазначений законопроект повернути субєкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання .

Відповідно до висновку Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції - проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Співдоповідачем із зазначеного питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначено Голову Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності – народного депутата України Кожем‘якіна Андрія Анатолійовича.

Додаючи проект Постанови Верховної Ради України, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції з цього питання, просимо розглянути.

                   

    Голова Комітету                                                                 А.Кожем‘якін