У Комітеті Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення контролю за дотриманням законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати» (реєстр. № 5342)
12 квітня 2017, 11:21
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
У Комітеті Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення контролю за дотриманням законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати» (реєстр. № 5342), поданий народними депутатами України Геращенком А.Ю., Чорновол Т.М. та Гаврилюком М.В.
Метою законопроекту є удосконалення положень діючого законодавства, якими унеможливлюється уникнення адміністративної відповідальності осіб, які вчинили адміністративні правопорушення в частині недодержання встановлених законом строків надання відповіді на звернення/запит народного депутата України, невиконання законних вимог Рахункової палати, члена Рахункової палати.
Законопроектом вносяться зміни до КУпАП, а саме:
· стаття 254 доповнюється частиною 3, якою передбачається можливість надсилати рекомендованим листом з повідомленням протокол про вчинення адмінправопорушення, передбаченого статтею 188-19;
· зміни до частин 3 та 4 статті 256 уточнюють вимоги до змісту протоколу про адміністративне правопорушення, а саме: якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності відмовляється надати відомості про себе, про це робиться запис в протоколі. А також, такій особі в усній або письмовій формі роз’яснюються її права.
· новою частиною 5 статті 257 удосконалюється направлення протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 188-19, до суду, а саме: навіть у разі не отримання від особи, яка притягується до адмінвідповідальності протягом 14 днів екземпляру протоколу, це не перешкоджає надсиланню протоколу до суду;
· стаття 276 доповнюється частиною 5, якою визначається, що розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачених статтею 188-19, визначається за місцем скоєння адмінправопорушення.
Члени Комітету зазначають, що службові особи, які уповноважені складати протоколи за статтею 188-19 КУпАП, не мають достатніх повноважень та ресурсів для встановлення повних персональних даних осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності. Крім того КУпАП не передбачає можливість надсилати протокол до органу, уповноваженого розглядати справу про адміністративне правопорушення без отримання екземпляру протоколу від особи, яка притягується до адмінвідповідальності. Зазначені недоліки у чинному законодавстві фактично дозволяють уникнути адміністративної відповідальності в справах про адміністративні правопорушення щодо невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати. Тому, на думку народних депутатів України – членів Комітету, запропоновані у проекті зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення України є слушними.
Проаналізувавши законопроект, члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення контролю за дотриманням законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати» (реєстр. № 5342) – прийняти за основу.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що зазначений законопроект за результатами розгляду в першому читанні доцільно повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Висновок Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції – законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Співдоповідачем на засіданні Верховної Ради України визначено народного депутата України – Голову Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Кожем’якіна Андрія Анатолійовича.
Додаючи проекти Постанов Верховної Ради України, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції з цих питань, просимо розглянути.
Голова Комітету А.КОЖЕМ‘ЯКІН