Засідання комітету 08.11.2017

Комітет
02 листопада 2017, 16:19

  8 листопада  2017 року відбулося чергове засідання Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. Ключовим питанням порядку денного було обговорення ситуації щодо повноважень слідчих органів прокуратури після 20 листопада 2017 року, а також створення та початок діяльності Державного бюро розслідувань.

У засіданні Комітету взяли участь Генеральний прокурор України Луценко Ю.В., Голова Національної поліції України Князєв С.М., директор Національного антикорупційного бюро України Ситник А.С., заступник Міністра внутрішніх справ України Троян В.А., заступник Генерального прокурора України Стрижевська А.А., заступник керівника спеціалізованої антикорупційної прокуратури ГПУ Кривенко В.В., заступник Голови – начальник головного слідчого управління Національної поліції України Невгад В.В., заступник Міністра юстиції з питань європейської інтеграції Петухов С.І., голова Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Державного бюро розслідувань, першого заступника та заступника Директора Державного бюро розслідувань, директорів територіальних органів та керівників підрозділів центрального апарату Державного бюро розслідувань, працівників підрозділів внутрішнього контролю Директора Державного бюро розслідувань  Майданик Р.А. та інші.

В ході засідання Голова Комітету Кожем’якін А.А. відмітив, що «в листопаді виповнюється два роки з моменту ухвалення Закону України «Про Державне бюро розслідувань», який створив плацдарм для формування якісно нового правоохоронного органу в нашій країні та завершення 5-річного терміну від дня ухвалення чинного Кримінального процесуального кодексу України (далі-КПК України), прикінцеві положення якого дають право прокуратурі до 20 листопада 2017 року здійснювати досудове розслідування певної категорії злочинів».
Голова Комітету Кожем’якін А.А. нагадав, що
пунктом 1 Розділу 10 «Прикінцеві положення» КПК України, з поміж іншого, встановлено, що частина 4 статті 216 цього Кодексу, тобто підслідність Державного бюро розслідувань, вводиться в дію з дня початку діяльності ДБР, але не пізніше п’яти років з дня набрання чинності цим Кодексом, тобто 20 листопада 2017 року. Це означає, що з 20 листопада 2017 року має функціонувати ДБР, і відповідно розпочати досудове слідство справ, які зараз розслідуються органами прокуратури. 
Водночас, Перехідні положення КПК дозволяють слідчим прокуратури завершувати розпочаті справи, підслідні ДБР, але нічого нового реєструвати слідчі прокуратури вже не матимуть права.

Окремою є думка, що після 20 листопада нічого не відбудеться, адже відповідно до Перехідних положень Конституції України, прокуратура продовжуватиме виконувати відповідно до чинних законів функції  досудового розслідування до початку функціонування ДБР. 

За результатами обговорення народними депутатами України – членами Комітету було висловлено пропозицію щодо розробки законопроекту, яким передбачити продовження повноважень органів прокуратури щодо розслідування справ, які підслідні Державному бюро розслідувань, оскільки останню ще не створено.
Також було ухвалено рішення про пришвидшення розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про Державне бюро розслідувань»  щодо уточнення окремих положень» (реєстр. № 5395), метою якого є вирішення комплексу правових, структурно-організаційних, процедурних, кадрових питань, пов’язаних із початком роботи Державного бюро розслідувань.

 Окрім того, на Комітеті було затверджено в цілому рішення виїзного засідання Комітету на тему: «Про стан правопорядку на території Харківської області, виконання правоохоронними органами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування Харківської області вимог Конституції та законів України, проблеми та шляхи їх усунення», що відбулося у м. Харкові 01.11.2017 року з пропозиціями щодо подальших кроків як профільного парламентського Комітету, так органів державної влади Харківської області щодо підвищення ефективності боротьби зі злочинністю в регіоні в цілому та окреслені очікувані результати виконання рекомендацій Комітету.