Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на засіданні, що відбулось 28 лютого 2018 року розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проведення судово-психіатричної експертизи в адміністративному провадженні» (реєстр. № 7472)
28 лютого 2018, 17:05
До реєстр. № 7472
від 29.12.2017 р.
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на засіданні, що відбулось 28 лютого 2018 року (протокол № 84) розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проведення судово-психіатричної експертизи в адміністративному провадженні» (реєстр. № 7472).
У законопроекті з метою впровадження чіткої процедури призначення судово-психіатричної експертизи та забезпечення дотримання прав людини у відповідності з міжнародними стандартами пропонується внести зміни до статей 20, 38, 221, 268, 273, 277 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), доповнити Кодекс новою статтею 280-1 «Призначення судово-психіатричної експертизи», а також внести зміни до Законів України «Про судову експертизу» та «Про безоплатну правову допомогу».
Так, законопроектом пропонується викласти в новій редакції статтю 20 КУпАП, якою встановити, що не підлягає адміністративній відповідальності особа, яка під час вчинення протиправної дії чи бездіяльності, передбаченої цим Кодексом, перебувала в стані неосудності, тобто у стані такого психічного розладу, який позбавляв її здатності усвідомлювати свої дії (бездіяльність) або керувати ними.
Також новою статтею 280-1 пропонується передбачити, що у разі наявності достатніх даних про те, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, могла перебувати у стані неосудності під час вчинення протиправної дії чи бездіяльності орган (посадова особа), у провадженні якого перебуває справа про адміністративне правопорушення, призначає судово-психіатричну експертизу за згодою або клопотанням особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, або її законного представника.
Призначення судово-психіатричної експертизи без згоди особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, можливе лише за рішенням суду, яке має ґрунтуватись на підставі достатніх даних.
Достатніми даними, відповідно до законопроекту, визначаються документи, надані медичними установами психіатричних закладів або лікарями-психіатрами, які підтверджують відомості про проходження особою, яка притягується до адміністративної відповідальності, лікування від психічного розладу та/або висновок щодо необхідності проведення судово-психіатричної експертизи, наданий експертом, який був залучений під час розгляду адміністративної справи.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
Міністерство юстиції України, у своєму висновку до законопроекту зазначає, що підтримує його без зауважень.
За наслідками обговорення на засіданні члени Комітету (14 голосів «за», «утримався» - 1) ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду на пленарному засіданні в першому читанні законопроект прийняти за основу.
Співдоповідачем на засіданні Верховної Ради України визначено народного депутата України – Голову Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Кожем’якіна Андрія Анатолійовича.
Додаючи висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Комітету з питань запобігання і протидії корупції, а також проект постанови Верховної Ради України з цього питання, просимо розглянути.
Голова Комітету А.Кожем’якін