Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянув на своєму засіданні 23 травня 2018 року (протокол №90) проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання найменування та ознак належності до Національної поліції України» (реєстр. № 7474).
09 серпня 2018, 13:25
До реєстр. № 7474 від 29.12.2017 р.
Верховна Рада України
Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянув на своєму засіданні 23 травня 2018 року (протокол №90) проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання найменування та ознак належності до Національної поліції України» (реєстр. № 7474), поданий Кабінетом Міністрів України.
Законопроект розроблено з метою нормативного врегулювання питань використання найменування та ознак належності до Національної поліції України.
Зазначеної мети пропонується досягти шляхом:
внесення зміни до статті 1 Закону України «Про Національну поліцію» щодо уточнення частини 1 статті 1, зазначивши, що термін «поліція» є скороченим найменуванням Національної поліції України;
доповнення Закону України «Про Національну поліцію» статтею 51 «Використання найменування та ознак належності до Національної поліції України», якою пропонується визначити ознаки належності до Національної поліції України та порядок використання найменування та ознак належності до Національної поліції України;
запровадження адміністративної відповідальності за незаконне використання найменування та ознак належності до Національної поліції України шляхом доповнення глави 15 (Адміністративні правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління) Кодексу України про адміністративні правопорушення новою статтею 1843 (Незаконне використання найменування та ознак належності до Національної поліції України).
Під час обговорення народними депутатами України – членами Комітету було акцентовано увагу на тому, що на даний час в Україні склалась негативна тенденція погіршення стану публічної безпеки і порядку в державі та зниження довіри до поліції, зокрема через вчинення певних дій юридичними особами та громадськими формуваннями, які використовують символіку та/або її елементи, повне чи скорочене найменування Національної поліції України та їх похідні. Також зазначено, що вбачається актуальним питання введення заборони використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами, фізичними особами — підприємцями та громадськими об’єднаннями, а так само фізичними особами ознак належності, найменування поліції або похідних від нього, у тому числі викладених іноземною мовою, на одязі, транспортних засобах, будівлях, бланках документів тощо.
Окрім того, народними депутатами України – членами Комітету було зауважено, що поряд з застосуванням заборони найменування та ознак належності до Національної поліції України, доцільно було б врегулювати аналогічні питання по відношенню до Служби безпеки України, Національної гвардії України, Збройних Сил України та інших силових структур, тим самим дотриматись принципу комплексності внесення змін законодавства.
Головне науково-експертне управління вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Національна поліція України повністю підтримує зазначений проект Закону та вважає, що його ухвалення дасть можливість на законодавчому рівні врегулювати питання щодо використання найменування та ознак Національної поліції України.
Комітет з питань запобігання і протидії корупції встановив відсутність корупціогенних факторів.
Комітет з питань бюджету зазначив про те, що у разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у визначені терміни та має опосередкований вплив на показники бюджету (збільшуючи надходження до державного бюджету у разі виявлення відповідних порушень).
Комітет з питань правової політики та правосуддя дійшов висновку, що законопроект не суперечить положенням Конституції України.
З огляду на вищезазначене та актуальність зазначеного законопроекту, Комітет одноголосно ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду на пленарному засіданні в першому читанні зазначений законопроект прийняти за основу та в цілому.
Співдоповідачем на засіданні Верховної Ради України визначено Голову Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності – народного депутата України Кожем’якіна Андрія Анатолійовича.
Додаючи висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та інші необхідні матеріали, просимо розглянути.
Голова Комітету А. Кожем’якін