Проект Закону про внесення змін до статті 257 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо надіслання протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності
Проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України для виправлення недоліків технічного характеру
Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення вимог або невиконання деяких заходів...
Проект Постанови про відхилення проекту Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення вимог або невиконання деяких заходів правового режиму...
Проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за використання публічних коштів посадовими особами розпорядниками та одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів, підприємств...
Проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення вимог або невиконання деяких заходів правового режиму воєнного стану
Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності проаналізував практику застосування Закону України № 599-VI від 25.09.2008 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства стосовно протидії насильству в сім'ї».
Законом внесені зміни і доповнення до ст. 173-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими посилено відповідальність за вчинення насильства в сім’ї, невиконання захисного припису або не проходження колекційної програми. Законодавцем також внесені зміни до Закону України «Про попередження насильства в сім’ї», якими визначені поняття «члени сім’ї» та «корекційна програма». Запровадженими змінами доповнено повноваження відповідних підрозділів органів внутрішніх справ щодо попередження насильства в сім’ї виносити офіційні попередження членам сім'ї про неприпустимість вчинення насильства в сім'ї та направляти осіб, які вчинили насильство в сім’ї, до кризових центрів для проходження корекційних програм.
Аналіз виконання Закону свідчить, що значних результатів по реалізації мети з попередження насильства в сім’ї поки що не досягнуто. Ефективне функціонування системи протидії насильству в сім’ї не можливе без створення центрів для проведення корекційних програм з особами, які вчиняють насильство в сім’ї. Однак, за інформацією Міністерства внутрішніх справ України з моменту вступу в дію цього закону жодного кризового центру для проведення корекційних програм для осіб, які вчинили насильство в сім’ї, не створено.
Окрім того, органи і служби, на які покладено повноваження щодо попередження насильства в сім’ї не вживають вичерпних заходів із захисту дітей: не виконуються вимоги Закону щодо вчасного виявлення та постановки на профілактичний облік сімей, у яких вчиняється насильство над дитиною або існує загроза такого насильства, не проводиться з ними робота, не вивчаються причини сімейного неблагополуччя, не вживаються заходи по захисту прав дітей, їх вилучення з небезпечного оточення. Діяльність органів і служб спрямована не на попередження цього явища, а на вжиття заходів за вже вчиненими фактами насильства.
Такий стан певною мірою обумовлений неналежною координацією діяльності органів і служб, яку повинні здійснювати управління у справах сім’ї та молоді Міністерства у справах сім’ї, молоді і спорту, як спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань попередження насильства в сім’ї. Однак, у Міністерстві цей напрямок роботи не належить до категорії пріоритетних, в його структурі спеціального підрозділу, який би безпосередньо відповідав за цей напрямок не створено, в управліннях у справах сім’ї та молоді в регіонах посад спеціалістів з питань протидії насильству в сім’ї додатково не введено. Щоквартальні взаємозвірки з органами міліції, службами у справах дітей і центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, не узагальнюється інформація щодо попередження насильства в сім’ї не провадяться.
Водночас, за інформацією Верховного Суду України, судова практика застосування законів, спрямованих на посилення відповідальності стосовно протидії насильству в сім’ї в достатньому обсязі ще не напрацьована, а тому узагальнень відповідної судової практики не проводилось.
Інформація:
Міністерства внутрішніх справ України, Генеральної прокуратури України