До реєстр. № 7262
від 07.11.2017
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянуто поданий народним депутатом України Паламарчуком М.П. проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо уточнення окремих положень» (реєстр. № 7262).
Зазначеним проектом пропонується усунути технічні помилки, що мають місце в ухваленому Верховною Радою України 22 червня 2017 року Законі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю» № 2109-VIII, яким внесено зміни, зокрема, до статей 1521, 218 та 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
При прийнятті зазначеного Закону у частині першій статті 1521 КУпАП зроблено помилкове посилання на частини «другу, третю та четверту» цієї статті замість частин «четвертої, шостої та сьомої»;
- у частинах першій та другій статті 218 КУпАП (повноваження адміністративних комісій) - помилкове посилання на частини «першу – п’яту статті 1521» КУпАП, замість «статті 1521», що призвело до того, що адмінкомісії позбавлено права розглядати справи про правопорушення, передбачені частинами шостою та сьомою статті 1521;
- у пункті 2 частини першої статті 255 КУпАП (особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення) - помилкове посилання на «частини перша - п'ята статті 1521» замість «статті 1521», що призвело до того, що посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад, позбавлені права складати протоколи про правопорушення, передбачені частинами шостою та сьомою статті 1521.
Зазначені помилки пропонується усунути у законопроекті реєстр. № 7262.
Крім того, пропонується зробити редакційне уточнення в абзаці третьому пункту 9 частини першої та пункті 22 частини другої статті 255 КУпАП, а саме: надати можливість складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами шостою та сьомою статті 1521 не всім членам громадських організацій осіб з інвалідністю, а тільки тим, хто уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.
Проаналізувавши законопроект, члени Комітету зазначили про необхідність його прийняття, разом з тим, звернули увагу на недоцільність внесення змін до частин першої та другої статті 218 КУпАП, тому що у результаті цих змін право розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами 6 та 7 статті 152-1 КУпАП, буде надано адміністративним комісіям при виконавчих органах міських, сільських, селищних рад. На сьогоднішній день таке право вже надано органам Національної поліції (частина 1 статті 222 КУпАП). Тому буде не зрозуміло до яких органів необхідно направляти такі протоколи на розгляд – до органів Національної поліції чи до адміністративних комісій при виконавчих органах міських, сільських, селищних рад?
З огляду на зазначене, члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект за основу, виключивши з його положень підпункт 2 пункту 1, а саме: « 2) у частинах першій та другій статті 218 слова і цифри «частинами першою – п’ятою статті 1521».
Головне науково-експертне управління вважає за доцільне повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Додаючи проект Постанови Верховної Ради України та висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України з цього питання, просимо розглянути.
Голова Комітету А.КОЖЕМ’ЯКІН
2